شناسایی نخبگان با همکاری شهرداری ها در سراسر کشور

ارسال در اخلاق و اندیشه

اگر به مهدیه خمینی شهر سری زده باشید متوجه گستردگی فضای آن خواهید شد. فضایی که البته در شامگاه نیمه شعبان جوابگوی جمعیت عاشق و مشتاق شعرنبود و قسمت اعظم این جمعیت در داخل خیابان های اطراف بر روی زمین نشسته بودند تا در این جشن باشکوه قدم قدم با اساتید برجسته شعر همراهی کنند. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، دکتر اسماعیل آذر از اساتید برجسته در این جشن ضمن سرآمد خواندن خمینی شهر در حوزه شعر و ادبیات گفت: به تمامی پدرها و مادرها این مژده را می دهم که بنیاد ملی نخبگان در تمامی ایران و شهرستان ها در تلاش است تا با همکاری شهرداری ها نخبگان را شناسایی و تحت آموزش قرار دهد و در نهایت لیستی معتبر از نخبگان را در اختیار دولت بگذارد و این اتفاق به زودی از طریق فراخوان رسمی که در صدا و سیما منعکس خواهد شد، انجام می پذیرد.


سعید بیابانکی نیز که از دیگر میهمانان این جشن باشکوه بود، ضمن یادی از اساتید بزرگ شعر خمینی شهر همچون استاد خاسته و استاد باغبان با رونمایی از آخرین سروده خود که در وصف مقام امام زمان (عج) سروده بود، موجب شادی مردم شعردوست خمینی شهر شد.


شهردار حاج حیدری نیز در این مراسم ضمن تشکر از تمامی شهروندان بابت همراهی شان در این دو سال گفت: هنوز در شهر مشکلات زیادی داریم و از مردم خوب شهر می خواهم در این روز خجسته دعا کنند تا بیشتر بتوانیم به شهروندان خدمت کنیم.


اجرای آهنگ توسط خواننده نوجوان خمینی شهری محمد حسین رضایی و مشاعره ای که میان تعدادی از حاضرین با نظارت دکتر آذر برگزار شد از مهم ترین رویدادهای این جشن بود.


شعر جدید سعید بیابانکی در وصف امام مهدی (عج):

عالم در انتظار تو یا صاحب الزمان / عشاق بی قرار تو یا صاحب الزمان

صدها هزار لاله خونین در این چمن / سر زد به افتخار تو یا صاحب الزمان

چشمم به راه اسب سپیدت، سپید شد/ کی می رسد غبار تو یا صاحب الزمان

کی می رسی که مردم دنیا بیارمند/ در ظل ذوالفقار تو یا صاحب الزمان

اندوهگین خلقی و با ما چه می کند/ غم های بی شمار تو یا صاحب الزمان

اندوه یازده گل باغ محمدی/ در چشم اشکبار تو یا صاحب الزمان

این است آرزوی تمام جهانیان / بودن به روزگار تو یا صاحب الزمان

بوی بهشت دارد و گل می پراکند / باغ پر از انار تو یا صاحب الزمان

کی می رسی نماز جماعت به پا کنیم / در مکه در کنار تو یا صاحب الزمان

کاری سترگ در خور نامت نکرده ایم / هستیم شرمسار تو یا صاحب الزمان

ما را ببخش آه که روشن نکرده ایم / شمعی به رهگذار تو یا صاحب الزمان