بهترست افطاری نذری در مراسم اعتکاف ادا شود

ارسال در اخلاق و اندیشه

مسأله اعتکاف، سالروز تأسیس بنیاد مسکن و حدیثی از حضرت جوادالائمه(ع) از جمله مباحثی بود که در خطبه های نماز جمعه این هفته خمینی شهر بیان گردید.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین آیت ا... شیخ عباس رحیمی با اشاره به مراسم اعتکاف پیش رو درخواست کرد: کسانی که نذر دارند در ماه مبارک رمضان افطاری دهند، بهتر است نذر خود را در این ایام ادا کنند و از هزینه های اعتکاف بکاهند تا افرادی هم که ضعیفند مانند دانش آموزان، بتوانند در این مراسم معنوی و خودسازی شرکت نمایند.
نماینده ولی فقیه توصیه کرد: آنهایی که توانمدند به کمک مساجد بشتابند. افرادی که توفیق ندارند شخصاً در اعتکاف حضور یابند، با کمک و حمایت از مساجد از این ثواب بهره مند گردند.
وی با اشاره به 21 فروردین سالروز تأسیس بنیاد مسکن، از رئیس اداره ثبت اسناد شهرستان تشکر کرد.
استاد حوزه و دانشگاه ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت جوادالائمه(ع)، حدیثی از آن امام همام روایت کرد و گفت: آن امام، عزت یک انسان و یک ملت را این می داند که از دیگران بی نیاز باشد. منتظر دروازه های دشمن نباشد. این سخن امام جواد(ع) به وضعیت امروزه جامعه مرتبط است و لزوم آماده سازی کشورهای مسلمان در تمامی زمینه ها را می رساند.
خطیب جمعه با یادآوری سخن معروف امام راحل(ره) که رابطه با آمریکا رابطه گرگ و میش است، ادامه داد: زمانی که می گوییم اصولگرا یعنی فرد باید همواره آمریکا را دشمن بداند. هیچ گاه نباید اجازه داد که آمریکا یک قدم به شما نزدیک گردد. اینها مبانی و اصول امام راحل(ره) است و مقام معظم رهبری بدان تأکید دارد.
حاج آقا رحیمی خطاب به دولت و سیاسیون گفت: ارتش وسپاه را حمایت و پشتیبانی کنند که اقتدار دولت در گرو اقتدار آنان است. پشتیبانی و تقویت ارتش و سپاه باعث قدرت نمایی دولت است. امروزه ارتش و سپاه با اقتدار در میدان حاضرست.