اداره کل ارشاد در مورد مجموعه سینما فرهنگ تصمیم می گیرد

ارسال در خبر و گزارش

mirdamadiسید مرتضی میردامادی در گفتگویی با خبرنگار فرصت آنلاین گفت: ساختمان و مالکیت مجموعه فرهنگی سینما فرهنگ و مرجع تصمیم گیری در رابطه با نحوه اداره،  نیز اداره کل ارشاد استان اصفهان می باشد

و در صورت صلاحدید مسؤولین استان، امکان واگذاری اداره این مجموعه به یک مدیریت بومی امکان پذیر می باشد.

وی افزود: طبق اصل 44 قانون اساسی کلیه ادارات از هر گونه تصدی گری ممنوع شده اند. بر همین اساس دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان، به عنوان بخش خصوصی وابسته به وزارت ارشاد؛ در حال حاضر متولی این مجموعه محسوب می شود.

سرپرست اداره ارشاد شهرستان در ادامه گفت: مشکل عمده و اصلی این مجموعه هزینه های سنگین خدمات، تأسیسات و سیستم سرمایشی و گرمایشی و همچنین استهلاک تجیزات و ساختمان آن است و همین امر باعث شده تا تعرفه تعیین شده برای متقاضیان اجرای برنامه در این سالن، سنگین باشد.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات ما نزدیکی خمینی شهر به کلان شهر اصفهان است. این امر باعث می شود اکثریت همشهریان ما از مراکز سینمایی و تفریحی متعدد این شهر استفاده کنند. ما شاهدیم که در طول سال این مجموعه با عدم استقبال و کاهش تماشچی در شهرستان روبروست.

میردامادی در ادامه تصریح کرد: مجموعه سینما فرهنگ خمینی شهر در نوع خود از نظر طراحی، فضا، امکانات و گنجایش تماشاچی در سطح استان کم نظیر است و با یک مدیریت قوی می توان بیشترین بهره را از آن برد و همچنین حمایت مسؤولین شهرستان و مجموعه های مختلف فرهنگی و دولتی و استقبال از امکانات و برنامه های این مجموعه در طول سال، باعث رونق و استمرار فعالیت این مجموعه می گردد.

وی افزود: در حال حاضر قرارداد بهره برداری این مجموعه در اختیار دبیرخانه کانون فرهنگی و هنری مساجد استان می باشد و طبق قرار دادمنعقده کلیه درآمد مازاد حاصله این مجموعه صرف امور فرهنگی شهرستان خمینی شهر می گردد.

ولی متأسفانه تاکنون به علت مشکلاتی که بیان شد در آمد چشمگیری عاید مجموعه نشده است.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری به عمل آمده و مساعدت مدیر کل اداره کل ارشاد استان به زودی مجتمع فرهنگی دیجیتال جهت ارائه کلیه نرم افزارهای فرهنگی، مذهبی، تبلیغی و آموزشی در زیر زمین مجموعه سینما فرهنگ فعال و راه اندازی شود.

وی در انتها گفت: از جمله فعالیتهای جنبی این مجموعه استقرار فعالیت دفتر انجمن سینمای جوان شهرستان می باشد که موفق به کسب رتبه های کشوری و استانی مختلفی در حوزه فیلم سازی شده است.