برگزاري مراسم افتتاحیه ترم دوم طرح تربیت مربی قرآن کریم

ارسال در خبر و گزارش

 

tarbiyat-morabiاز طرف اتحادیه تشکلهای قرآنی خمینی شهر مراسم افتتاحیه ترم دوم نخستین دوره طرح تربیت مربی قرآن کریم برپا شد.

 

در اين مراسم «احسان جعفری» مسؤول کانون صادق آل محمد(ع) سخنانی را درمورد تعلیم قرآن و ویژگیهای مربی قرآن بيان نمود و در ادامه، باقري مسؤول برگزاری طرح توضیحاتی را درمورد این طرح ارائه داد. وي ضمن اشاره به آیه 55 سوره یوسف اظهار داشت: از این قسمت داستان حضرت یوسف(ع) که در آیه 55 آمده درمی یابیم که مسؤولیت پذیری شرایط خاصی دارد و بسیار مهم است. هر کسی نمی تواند مسؤولیت محفل قرآن را به عهده بگیرد. حضرت یوسف چون شرایط را در خود می دید مسؤولیت خزائن را به عهده گرفت.

مسؤول محفل امام هادی(ع) ادامه داد: روایتی خواندم که بسیار تأثیرگذار بود. در این روایت هنگامی که خداوند از حضرت ابراهیم(ع) سؤال می کند که چرا تنهایی از قوم خود خارج شده ای و به ملاقات من آمده ای؟ حضرت گفت: خداوندا! می خواهم با خودت تنها خلوت کنم و راز و نیاز نمایم. خداوند خطاب به او می فرماید: به سوی قومت برگرد چون اگر بنده ای فراری را به من برگردانی تو را در لوح ستوده ثبت می کنم.

باقري ادامه داد: از این روایت می توانیم به جایگاه خودمان پی ببریم؛ جایگاه کسی که یک پرچم هدایتگری را در دست گرفته است. خداوند در لوح شما را حمید و ستوده ثبت می کند.

باقری گفت: من ابتدا آیه 55 سوره یوسف را مطرح کردم تا مواظب مسؤولیتمان و قبول مسؤولیت باشیم و روایت را هم گفتم برای عزیزان شرکت کننده در طرح تربیت مربی که مقام خود را داشته باشید و انشاءا... دست یک فردی را بگیرید؛ فردی که از خداوند رانده شده و برگردانید و در مسیبر صحیح قرار دهید.

مسؤول برگزاری طرح هدف اصلی دست اندرکاران اتحادیه را این دانست که شرکت کنندگان طرح را به مسیری هدایت کنند که آنها بتوانند دیگران را دستگیری کنند و توضیح داد: این طرح قرار است در پنج ترم ارائه گردد. ترم اول دوره با موفقیت به اتمام رسید و با نظرسنجی های گرفته شده به نتایج عالی ای رسیدیم. نتایج نظرسنجی باعث دلگرمی ما شد و از امشب ترم دوم را که در بهار و تابستان سال جاری برگزار خواهد شد، آغاز می کنیم.

در پایان مراسم به افراد ممتاز ترم اول این دوره جوایزی اهدا و همچنین به تمامی شرکت کنندگان در این مراسم یک جلد «سالنامه راست قامتان ویژه معرفی شهدای شهرستان خمینی شهر» اهدا شد.

علاقمندان می توانند به طبقه فوقانی ساختمان قرض الحسنه ثامن الائمه(علیه السلام) واقع در خمینی شهر، خیابان شهید طالقانی، کوچه 7، محفل قرآنی امام رضا(علیه السلام) مراجعه یا با شماره 09132181975 تماس حاصل فرمایند.