از گروه های فرهنگی درخواست کمک می کنیم

ارسال در خبر و گزارش


رییس کمیسیون فرهنگی با اعلام این خبر به خبرنگار فرصت گفت: در راستای اجرا و ایجاد تنوع در برنامه های فرهنگی سطح شهر مقابله با بعضی از خطرات و آسیب های پاسخ گویی به نیازهای اجتماعی اعضای کمیسیون فرهنگی شورای شهر در نظر دارد اقدامات فرهنگی و آگاه سازی خود را در سطح شهر و به صورت محلی و چهره به چهره پیگیری و اجرا کند.


خانم پریشانی با بیان اینکه رویکرد اصلی کمیسیون فرهنگی تقویت و رشد نقاط قوت و رفع نواقص موجود شهر می باشد گفت: در ماه های گذشته با استفاده از نظرات و بررسی طرح های ارائه شده توسط گروه های فرهنگی سطح شهر به کمیسیون فرهنگی به صورت نمادین و نمونه طرح مسابقات محلات توسط گروه هنری عموخندون با هدف معرفی بعضی از آسیب های اجتماعی به خانواده ها به تصویب رسید.


وی با بیان اینکه در این طرح نقاط قوت و ظرفیت های شهر به خانواده ها معرفی و اطلاع رسانی و استفاده خواهد شد، گفت: هدف اصلی ما از اجرای اینگونه برنامه ها تقویت و توسعه ظرفیت های شهر می باشد از این رو با همکاری کلیه گروه های هنری و فرهنگی و استفاده از ظرفیت های موجود شهر تحولی در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در محلات مختلف به وجود خواهد آمد.


رییس کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه این مسابقات که به صورت بازی مار و پله اجرا می شود، گفت: در این دوره از مسابقات نقاط قوت و ظرفیت های شهر همچون معرفی شهدا و سرداران شهید، مشاهیر، میراث فرهنگی، آثار هنری و مذهبی به عنوان نردبان پیشرفت و آسیبب هایی همچون ناهنجاری اجتماعی، ترقه زنی و بدحجابی و عدم رعایت آداب شهروندی به عنوان تهدیدات و نیشگاه این بازی ها محسوب می شود و به مردم و خانواده ها معرفی می گردد.


وی با تاکید بر اینکه کمیسیون فرهنگی شورای شهر تلاش دارد از ظرفیت گروه های فرهنگی و هنری شهر استفاده و از آنها حمایت کند گفت: همکاری و حمایت گروه های فرهنگی از کمیسیون فرهنگی شورا باعث بالا بردن سطح کیفی برنامه ها و طرح های فرهنگی و هنری سطح شهر خواهدشد، تلاش ما این است که آموزش های فرهنگی و شهروندی از سطح سنی کودکان تا بزرگسالان در سطح شهر و محلات مختلف اجرا و تقویت شود.


رییس کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه تلاش ما این است که این دوره از مسابقات و برنامه های فرهنگی از ابتدا شهریورماه در سطح شهر به مرور شروع و اجرا شود، گفت: درخواست ما از همه مردم این است که با حضور و استقبال خود اعضا شورای شهر را برای اجرای هر چه بهتر اینگونه برنامه ها یاری و حمایت کنند.


خانم پریشانی در ادامه سخنان خود از کلیه مسوولان برگزاری مراکز فرهنگی اوقات فراغت در تابستان امسال شهر خواست تا با مراجعه به کمیسیون فرهنگی شورای با اعلام گزارش از آخرین وضعیت و برنامه باقی مانده برنامه های خود، از حمایت های کمیسیون فرهنگی شورای شهر بهره مند شود.


وی با اعلام این خبرگفت: علاوه بر بازدید از برنامه اعلام شده درحد توان و باتوجه میزان بودجه از برنامه اجراء شده حمایت و اعتبارات مالی فرهنگی به اینگونه برنامه و مراکز فرهنگی تخصیص پیدا می کند.


وی خطاب به مسئولین برگزاری برنامه های فرهنگی در تابستان امسال تاکید کرد: کمیسیون فرهنگی شورای شهر در نظر دارد با همکاری مسئولین مراکز فرهنگی مراسم بزرگ اختتامیه اوقات فراغت شهر را حمایت کند از این رو از مسئولین فرهنگی می خواهیم هرچه سریعتر به کمیسیون فرهنگی شورای شهر مراجعه نمایند.
وی از همه اقشار مختلف از جمله روحانیون،خانواده های معظم شهدا، مراکز و گروههای فرهنگی ،هنری،مذهبی از جمله مراکز علمی و دانشگاهی خواست با حمایت و ایجاد تعامل و ارتباط با کمیسیون فرهنگی شورای شهر در برگزاری هرچه بهتر برنامه ها و طرحهای مورد نیاز حمایت و همکاری نمایند و طرحهای خود را به کمیسیون فرهنگی شورای شهر ارائه دهند .
وی افزود: هدف اصلی کمیسیون فرهنگی شورای شهر حمایت و نظارت بر اجرای هر چه بهتر طرح های فرهنگی با کمک گروه ها و مراکز مختلف ومخصوصا با توجه با شروع سال تحصیلی جدید می باشد.