برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی پس از 6 ماه و حواشی آن

ارسال در خبر و گزارش

 

indexدومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان در سال جاری با حضور امام جمعه، فرماندار، دادستان و روسای ادارات فرهنگی شهر در دفتر امام جمعه شهر برگزار شد.

لزوم هماهنگی در اجرای طرح های فرهنگی، اهمیت ساماندهی هیئات مذهبی، لزوم طرح مسائل خاص – مسائلی که حاوی برخورد سخت است- در شورای تأمین به جای طرح در جلسه شورای فرهنگ عمومی و... از جمله مهمترین موضوعات عنوان شده در این جلسه بود که حضار به بیان دیدگاه های خود در این زمینه پرداختند.

 

در پایان جلسه تاکید شد کارگروهی متشکل از فعالان فرهنگی شهرستان به تحلیل و بررسی موضوعات فرهنگی شهر بپردازند و طرح های پیشنهادی خود را به این شورا ارائه نمایند. نا گفته نماند که جلسه قبلی این شورا شش ماه پیش در تیرماه برگزار شده بود.

به نظر می رسد با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر خطر شبیخون فرهنگی، لازم است این جلسات در بازه زمانی کوتاه تر و منسجم تر برگزار گردد و به صورت مشخص دستور جلسه و مصوبات، اجرایی داشته باشد. عرف تشکیل جلسات شورای فرهنگی در اکثر شهرستان ها هر یکی دوماه یکبار است.

از جمله حواشی این جلسه می توان به عدم اجازه دفتر امام جمعه به خبرنگار فرصت براي تهيه گزارش يا خبر جلسه اشاره کرد که ظاهرا ریشه در دلخوری برخی از مسوولان از فرصت دارد و این در حالیست که براساس اساسنامه شورای فرهنگ عمومی، یکی از اعضای جلسه، باید منتخب فعالان مطبوعاتی شهرستان باشد که صاحب رأی نیز می باشد. لذا می توان این اقدام را سلیقه ای و برخلاف قانون خواند ضمن آنكه اين جلسات محرمانه نيست و طبق قانون مطبوعات، منع خبرنگار از تهيه خبر آن جرم هم هست. البته شنيده ايم كه مصاحبه اخير فرصت با مديركل صدا و سيماي استان و القائات يكي از فعالان شهر، در عدم اجازه به خبرنگار فرصت براي تهيه خبر جلسه مزبور بي تأثير نبوده است.