اخبار کوتاه فرهنگی اجتماعی

ارسال در خبر و گزارش

kootah- حضور پر رنگ سینماگران خمینی شهری در جشنواره بین المللی 100

- خونگیری در شهر درچه در اربعين

- آموزش بیش از 9 هزار نفر از اولیای دانش آموزان خمینی شهر

 

- و ...

 

حضور پر رنگ سینماگران خمینی شهری در جشنواره بین المللی 100

مدیر تولید انجمن سینمای جوان از ارسال 9 فیلم به هشتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه 100 خبر داد. هادی نظریان با اشاره به برگزاری این جشنواره در اوایل اسفند ماه گفت: تا کنون 9 فیلم کوتاه به نام های: عبور ساخته مرتضی احمدی خیال ساخته حسینعلی نمره چی با بازی عباس اسفندیاری (بازیگرنقش اول خواب تلخ)، پتانسیل ساخته علی کریمی، گل م ساخته رسول مختاری، همگام ساخته خانم وطنخواه و چند فیلم کوتاه دیگر توسط سینماگران جوان شهرستان تولید و به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

خونگیری در شهر درچه در اربعين

به همت شهرداری و شورای شهر درچه و سازمان انتقال خون و شبکه بهداشت و درمان شهرستان، در آستان اربعین حسینی مراسم اهدای خون با حضور عزاداران و نمازگزاران جمعه در شهر درچه برگزار شد. در این مراسم که برای چندمین سال متوالی برگزار می گردد بیش از 100 نفر از مردم شهر درچه خون خود را اهدا نمودند.

آموزش بیش از 9 هزار نفر از اولیای دانش آموزان خمینی شهر

به همت آموزش و پرورش و واحد بهبود تغذیه شبکه بهداشت و درمان و فرمانداری و شهرداری و هیأت امنای تعدادی از حسینیه ها و کانونهای قرآنی، بیش از 9 هزار نفر از والدین دانش آموزان در دوره های آموزشی شرکت كردند. اين دوره در سال تحصیلی جاری با اعلام فراخوان عمومی به کلیه مدارس به منظور تعمیق باورهای دینی، بهداشت، تغذیه صحیح دانش آموزان، مقابله با آسیب های اجتماعی، آموزش مهارتهای زندگی و ... با استفاده از اساتید مجرب حوزه و دانشگاه اجرا شد.

مراسم روز اربعین در کنار قبور پاک شهدا

به همت محفل قرآنی امام هادی(ع) عصر روز اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، مراسم روز اربعین در کنار قبور پاک شهدا در گلزار شهدای محله اندآن برگزار شد. در این مراسم که برای یازدهمین سال متمادی برپا می شد، زیارت عاشورا و زیارت اربعین با نوای دلنشین حاج یونس حبیبی (از تهران)، جواد شیروی و مجید مجیدی قرائت شد.

عمو خندون خمینی شهری در برنامه شهر قشنگ شبکه اصفهان

محمد جواد قدیری هنرمند خمینی شهری که بچه ها او را به نام "عمو خندون" می شناسند تاکنون موفق به اجرای 4 برنامه زنده در برنامه شهر قشنگ ویژه کودک شبکه اصفهان شده است. قدیری می گوید: کارم را در شبکه اصفهان از جشنواره فیلم کودک و نوجوان شروع کردم و آخرین برنامه ام با موضوع امتحانات بود که آن را به همراه عروسکم شیرینک و همکارم حامد عابدی و خاله مینا اجرا کردیم. وی معرفی مشاغل سنتی اصفهان به بچه ها را از برنامه های آینده خود معرفی می کند که در میدان امام اصفهان اجرا خواهد شد. گفتنی است سال گذشته اولین سی دی این هنرمند با عنوان "جُنگ عمو خندون" در سراسر کشور توزیع شد و همین باعث شد که تهیه کنندگان اصفهانی او را بشناسند و برای برنامه های زنده از او دعوت نمایند. محمد جواد قدیری می گوید از آنجا که هیچ ارگانی در شهر او را حمایت نمی کند، امسال محصولی به بازار ارائه نخواهد کرد.

درخشش دانشجوي دانشگاه آزاد اسلامي خميني شهر در جشنواره نوآوران بسيجي

در نهمين جشنواره دانشجويان مبتكر ، مخترع و نوآور بسيجي ، شاهد و ايثارگر كه در دانشگاه خواجه نصيرالدين طوسي برگزار گرديد ، عليرضا مرادي دانشجوي دانشگاه آزاد اسلامي خميني شهر موفق به كسب رتبه اول مجامع علمي در گروه فني و مهندسي شد . گفتني است نهمين دوره جشنواره با موضوعات مقاله نويسي ، تأليف كتاب ، اختراع و طرح پژوهشي و با هدف شناسايي نخبگان علمي جوان و معرفي الگوهاي برتر ، تقويت روحيه پژوهش ، تحقيق ، خلاقيت ، ابتكار و ايجاد رقابت سالم برگزار گرديد كه از 1170 اثر ، 134 اثر بعنوان منتخب جشنواره معرفي و از صاحبان آنان تجليل شد .

برپایی نمایشگاه پوسترهای تصویری دفاع مقدس در کتابخانه الغدیر

نمایشگاهی از پوسترهای تصویری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تحت عنوان لایه های پنهان جنگ شامل نظرات و گفته های دولت های خارجی درباره جنگ عراق و ایران با ذکر منابع و به صورت پوسترهای تصویری در محل کتابخانه الغدیر خمینی شهر همراه با نمایشگاه کتاب با 20 درصد تخفیف به صورت دائمی برگزار می گردد.

سامانه بلوتوث و ارسال پیامک اداره کتابخانه های شهرستان راه انداری شد

رییس اداره کتابخانه های شهرستان خمینی شهر از راه اندازی سامانه پیامک و سامانه بلوتوث کتابخانه ها این اداره خبرداد. ابراهیم ملایی گفت: سامانه پيامك با هدف برگزاری مسابقات کتابخوانی، ارسال پیامک های فرهنگی و دریافت نظرات و پیشنهادات همشهریان در خصوص کتابخانه های عمومی راه اندازی شده است. وی افزود شماره پیامک این اداره 30004853 می باشد.

وی همچنین هدف از راه اندازي سامانه بلوتوث را انتقال کتاب های الکترونیکی و پیام کوتاه برای اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه مفید عنوان کرد. وی افزود: ارسال و دریافت فایل به 7  نفر به طور همزمان و در فاصله حداکثر 250 متری از قابلیت های این دستگاه است و با استفاده از این سامانه پس از ورود فرد به کتابخانه با توجه به ظرفیت گوشی همراه مراجعه کننده یک یا چند کتاب مفید و مناسب برای او ارسال می شود. در  حال حاضر این دستگاه در کتابخانه عمومی الغدیر موجود می باشد و به زودی برای سایر کتابخانه های شهرستان نیز خریداری می شود.

375کلمه

نمایشگاه «فرات حیات» تا پایان ماه صفر آماده بازدید علاقمندان است

سید حسام ابطحی - «محمد زمانی» مسؤول کانون دارالقرآن رضوی خمینی شهر در گفتگو با خبرنگار فرصت آنلاین گفت: به همت این کانون نمایشگاه «فرات حیات» در دهه سوم ماه صفر برپا شده است. این نمایشگاه در سه بخش ارائه می شود؛ بخش اول، نمایشگاه تجسمی است در پنج غرفه؛ غرفه اول «مدینه حیات» در راستای مقام و شأن پیامبر اکرم(ص) و نقش او در حیات معنوی بشریت. غرفه دوم «فرات حیات» نام دارد که در آن تلاشهای حضرت اباعبدا... الحسین(ع) را نشان می دهد تا اربعین و اسارت اهلبیت(ع). وی ادامه داد: در غرفه سوم که «خورشید حیات» نام دارد، نقش امام رضا(ع) را در معرفت دینی مردم نشان می دهد. غرفه چهارم «انقلاب حیات» نام دارد که نقش انقلاب اسلامی را در راستای معارف اسلامی به تصویر کشیده شده است و بیداری اسلامی و بصیرت مردم و در ادامه آن به انتظار امام زمان(عج) ختم می شود و این را می رساند که کسانی در انقلاب کوفق هستند که منتظر ظهور منجی باشند.

«محمد زمانی» به سهم کودکان از این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: غرفه پایانی با نام «کودکان حیات» ویژه کودکان طراحی شده است. همچنین در این غرفه مسابقه نقاشی با موضوعات مذهبی و آیات قرآن اجرا می شود و به بچه ها بن هدیه اهدا می شود که می توانند در همان نمایشگاه از بخش فروشگاه کتاب خریداری نمایند.

وی افزود: بخش فروشگاه کتابهای تخصصی اهل بیت(ع) با 30 درصد تخفیف به فروش می رسد. حتی در قسمت کتب کودکان از کتابهای مذهبی استفاده شده است. بخش سوم نمایشگاه، بخش فرهنگیست که برنامه هایی مانند حلقه های حیات با سخنرانی و پرسش و پاسخ یکی از روحانیون شهرستان، بلوتوث معنوی و فرهنگی، پخش کیپهای مذهبی، مسابقه پیامکی و همچنین خوشنویسی مذهبی و معنوی درمورد اهلبیت(ع) در این بخش اجرا می شود.

مسؤول کانون دارالقرآن رضوی خمینی شهر تصریح کرد: با توجه به هماهنگی های انجام شده با اداره آموزش و پرورش حوزه های علمیه و مدارس سطح شهرستان می توانند از این نمایشگاه بازدید به عمل آورند.

نا گفته نماند که پایگاه بسیج هاجر و حوزه رضویه نیز با دارالقرآن رضوی برای برپایی این نمایشگاه همکاری کردند.

لازم به ذکر است که این نمایشگا همه روزه از ساعت 8 تا ظهر مخصوص خواهران و از ساعت 4 عصر تا 9 شب ویژه عموم تا پایان صفر دایر می باشد.