ضیافت افطاری اتحادیه تشکلهای قرآنی و مجمع خیّرین قرآنی برگزار شد

ارسال در خبر و گزارش

ضیافت افطاری مسؤولان مراکز عضو اتحادیه تشکلهای قرآنی و اعضای مجمع خیّرین قرآنی خمینی شهر با حضور سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، آقای پورشریعت رئیس شورای اسلامی خمینی شهر، خانم پریشانی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر، خانم حیدری فرد عضو شورای اسلامی شهر و مسئول امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان حجت الاسلام والمسلمین منصوری روز دوشنبه 8/4/1394 درخانه معلم این شهر برگزار شد.


به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین در این مراسم که با اقامه نماز جماعت و صرف افطاری آغاز شد، مدیرعامل این اتحادیه به ارائه گزارش عملکرد اتحادیه و گفت: اتحادیه تشکلهای قرآنی خمینی شهر با هدف رفع مشکلاتی نظیر پرهیز از انجام امور موازی در برخی شاخه ها و عدم فعالیت در شاخه های دیگر، عدم اطلاع از ظرفیتهای افراد و تشکلهای قرآنی بومی شهرستان، انجام بعضی امور به صورت غیرتخصصی، تقسیم بودجه بدون عنایت و نظارت بر شکل اجرا و... در سال 1388 تأسیس گردید و هم اکنون بیش از 60 مرکز قرآنی عضو آن هستند.


دکتر سید محمد مهدی ابطحی ادامه داد: اتحادیه تشکلهای قرآنی هر سال دو نویت از تمامی مدیران تشکلهای قرآنی دعوت می کند جهت ارائه گزارش و تضارب آرا در مجمع عمومی شرکت کنند. هر دو سال یکبار هم در این مجمع عمومی انتخاباتی برگزار می شود و از بین مدیران تشکلها پنج نفر به عنوان هیئت مدیره مشخص می گردند که این افراد مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره را معین می نمایند. این هیئت مدیره با تشکیل جلسات مستمر هفتگی ضمن جمع آوری اطلاعات مراکز و نیروهای فعال قرآنی شهر و ایجاد انسجام در فعالیتها، طرحهای متعدد قرآنی را بررسی و اجرا می نماید.


این استاد حوزه و دانشگاه در مورد ایجاد مجمع خیرین قرآنی گفت: اتحادیه تشکلهای قرآنی از لحاظ درآمد به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و به صورت خودجوش و مردمی اداره می گردد. به همین خاطر سال گذشته مجمعی به نام «مجمع خیرین قرآنی» راه اندازی شد و عموم مردم می توانستند در این مجمع عضو شوند. تاکنون بیش از 160 نفر عضو این مجمع هستند که در حد توان مثلاً ماهانه پنج هزار تومان به این مجمع کمک می کنند و به نوعی در فعالیتهای قرآنی سهیم می شوند.


سخنان کوتاه خانم پریشانی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر درمورد اهمیت فعالیتهای قرآنی و اجرای تواشیح و همخوانی از دیگر برنامه های این مراسم بود.