اولین مربی ما پدرمان بود

ارسال در خبر و گزارش

نجمه سادات و وجیهه سادات مهدوی دو خواهر خمینی شهری و اهل محله هرستان هستند که در مرکز قرآنی دارالهدای اصفهان مشغول تدریس می باشند. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، خواهران مهدوی که متولد سال های 70 و 71 هستند در زمینه تجوید و صوت و لحن قرآن بسیار پیشرفت کرده اند به گونه ای که سال گذشته موفق به کسب 5 رتبه کشوری شدند. وجیهه سادات که دانشجوی سال آخر زبان فرانسه در دانشگاه اصفهان است در حال حاضر به عنوان مترجم در پایگاه جهانی «موعود» فعالیت دارد و متون مذهبی را به زبان فرانسه ترجمه می کند. مهدوی که هدف خود از ادامه تحصیل در این رشته را تبلیغ مذهب تشیع عنوان می کند، می گوید: انشاءا... در آینده نزدیک یک سفر تبلیغی به کشور فرانسه خواهم داشت تا با فضای آنجا بیشتر آشنا گردم.


این دو خواهر قرآنی که از سال 1390 تا کنون به تدریس در مراکز قرآنی ثامن الائمه (ع)، مرکز تخصصی حفظ حضرت محمد(ص) بلوار امیرکبیر، مرکز دارالهدی و موسسه جامعه القرآن و موسسه قرآن و عترت حبّ الأئمه اصفهان مشغول تدریس صوت و لحن هستند، یکی از عوامل موفقیت های قرآنی شان را خواهر بودن خود و تمرین های هماهنگ و همزمانشان در خانه می دانند و معمولا با هم در مسابقات قرآنی شرکت می کنند.


نجمه سادات مهدوی در پاسخ سوال ما مبنی بر وضعیت حضور بانوان خمینی شهری در فعالیت های قرآنی می گوید: در خمینی شهر خواهران استقبال کمی از فراگیری قرائت صوت و لحن دارند و استقبال از ترتیل و حفظ قرآن بیشتر است. امکانات آموزش بالاخص استاد قرائت برای خواهران خیلی کم است. اساتید قرائت بیشتر آقا و حرفه ای اند ولی با خواهران همکاری نمی کنند. ظاهرا در استان های دیگر وضع بهتر است و این نکته در مسابقات کشوری مشخص می گردد. برخی قرآن آموزان می خواهند زود به هدفشان برسند و مثلا یک ساله قاری حرفه ای بشوند درحالی این کار صبر می خواهد و ممکن است 10 سال طول بکشد به همین خاطر برخی افراد بعد از یکی دو سال کنار می کشند. وی افزود: از معلمان و مربیان پرورشی درخواست می کنیم دانش آموزانی که در زمینه های قرآنی استعداد دارند، حتما به مراکز قرآنی ارجاع دهند. وجیهه سادات در اینباره می افزاید: یادم است برای اولین بار معلم چهارم ابتدایی ام صدای من را کشف کرد. آن زمان اعتماد به نفسم کم بود. یک روز به من گفت یکی از سوره های کتاب درسی را سر کلاس با صوت بخوانم. من هم خواندم و ایشان خیلی تشویق کردند و حتی صدایم را ضبط کرده و در کلاس از نوار صدای من استفاده می کردند.


خواهران مهدوی که در یک خانواده قرآنی به سر می برند و خواهر کوچکشان نیز از فراگیران صوت و لحن است، پدرشان را که امام جماعت مسجد است، اولین مربی قرآن خود می دانند و می گویند: زمانی که ما کودک بودیم، تابستان ها در خانه هر روز برنامه جزوخوانی داشتیم و پدرم ما دو خواهر را آموزش می داد و اشکالات روخوانی ما را برطرف می کرد.


خواهران مهدوی که آموزش در زمینه قرآن را با موسسه ثامن الائمه (ع) خمینی شهر آغاز کردند برای گذراندن دوره های پیشرفته صوت و لحن به موسسه دارالهدای اصفهان رفتند و زیر نظر استاد رضوی مبلغ بین المللی به تمرین پرداختند. نجمه سادات و وجیهه سادات، خانم ها بهجت سادات موسوی زاده، بابایی، زهرا و زهره موسوی را از اولین مربیان خود می دانند و می افزایند: همه مهارت های آموزشی خود را طی چند سال در دارالهدی زیر نظر اساتیدی از جمله احمد قضاوی و خانم پوستین دوز آموختیم.