كانديداها يكديگر را تخريب نكنند

ارسال در خبر و گزارش

 

shora-edari1shora-edari2جلسه شورای اداری شهرستان خميني شهر با حضور فرماندار، امام جمعه و روسای ادارات در محل فرمانداری برگزار شد، جلسه ای که حال و هوای انتخابات مجلس را داشت. فرماندار در ابتدای سخنانش به موضوع انتخابات اشاره کرد و گفت: ما انتخابات را در پیش داریم. در این زمینه خوشبختانه کارها به خوبی پیش می رود. در این زمینه باید به مسائل امنیتی از جمله تخلیه تلفنی و ... توجه کرد.

 

وی با اشاره به دهه فجر ادامه داد: ما دهه فجر را در راه داریم. با برنامه ریزیهایی که انجام شده امسال طرحهای دهه فجر شهرستان با حضور استاندار افتتاح خواهد شد.

حقیقی به طرحهای فرهنگی سال جاری هم اشاره کرد و فروردین ماه سال آینده را آخرین فرصت برای تصویب این طرحها اعلام کرد: ما نسبت به اجرای طرحهای فرهنگی شهرستان محدودیت زمانی داریم که تا پایان فروردین ماه باید طرحها را مصوب کنیم و دستگاههای متولی این مصوبات باید تمام تلاش خودشان را به کار بندند تا تمام بودجه را جذب کنیم.

امام جمعه: در انتخابات کسی از جانب من موضع نگیرد

حجت الاسلام سالمی امام جمعه شهر نیز در این جلسه به موضوع انتخابات اشاره کرد و گفت: شرکت در انتخابات برای همه ما تکلیف شرعی است، باید برای حضور حداکثری تلاش شود. از همه کاندیداها تشکر می کنم که با حضورشان تنور انتخابات را داغ کردند. وی ادامه داد: هر چه به انتخابات نزدیکتر می شویم تنور شایعات داغتر می شود. از همه می خواهم به شایعات توجه نکنید. باید به دلایل و حرفهای محکمه پسند توجه کرد.

وي در ادامه سه نکته از سفارشات امام علی (ع) به مالک اشتر را در خصوص توجه به مردم مستضعف و ضرورت توجه ویژه به فقرا بیان کرد.

سالمی افزود: من یک رای دارم و می دهم.  همه کاندیداها حق دارند به دفتر من بیایند و رفت و آمد داشته باشند و مسائل را مشورت کنند پیش شما هم ممکن است بیایند. این دلیل نمی شود هر کسی در دفتر من پیدا شود بگویند من آن طرفی هستم. این جور مسائل دور از شان ماست. جلساتی هم برای خواهران و برادران ستاد نمازجمعه تشکیل دادیم و در آن جلسات با قاطعیت به همه گفتم شرعا و قانونا حرام است کسی از طرف بنده و ستاد نمازجمعه صحبت کند و بگوید من به فلانی رای می دهم. اگر مستندا بفهمم که کسی از اطرافیان من از طرف من حرفی زده او را از ستاد اخراج می کنم. البته هر کسی حق اظهارنظر دارد اما نظرات را مستند به من نکنید. سالمی تاکید کرد: باید سعی شود کاندیداها بجز رقابت، رفاقت هم داشته باشند. طبل تخریب را نکوبند. وقتی هم یک نماینده انتخاب شد همه باید به او کمک کنیم.

وي به چالشهای اقتصادی اخیر اشاره کرد و افزود: انشاءا... تا روز انتخابات کشور ما به هیچ مشکلی برنخورد. بالارفتن قیمت سکه و طلا همه اش ضرر است. این از یک جایی دارد آب می خورد  شاید دستهایی در کار است تا مردم ناراضی بشوند و در انتخابات شرکت نکند. دعا کنید مشکل خاصی نداشته نباشیم.

وضعيت موقوفات شهرستان

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام هرندی رئیس جدید اداره اوقاف شهرستان به گزارشی از وضعیت موقوفات شهرستان اشاره کرد. وی تعداد کل موقوفات شهرستان را 537 موقوفه و تعداد کل رقبات را 2632 رقبه اعلام کرد و گفت: براساس آمار در شهرستان خمینی شهر  42 باب مدرسه، 9 مرکز بهداشتی درمانی، 21 مسجد، 162 رقبه تجاری، 846 رقبه مسکونی، 24 ساختمان مسکونی، 64 رقبه باغ، مدارس علوم دینی 5 رقبه، حمام 10 رقبه، حسینیه 27 رقبه، تکایا 3 رقبه، فاطمیه 5 رقبه، اراضی مزروعی 799 رقبه وقفی . بقاع شهرستان 9 بقعه، زمین ورزشی 3 رقبه  وجود دارد.

تذكرات دادستان

دادستان سخنران بعدی جلسه ترجیح داد تا نکاتی را به مدیران شهرستان یادآوری کند. وي خطاب به مسؤولین ادارات و سازمان های دولتی گفت: اکثریت ادارات و سازمانها با دادگستری و دادستانی شهرستان تعامل خوبی دارند ولی در اجرای وظیفه بعضی از دستگاه های اجرایی همچون شهرداری، جهاد کشاورزی، شبکه بهداشت، بهزیستی و کمیته امداد نواقصی وجود دارد که برای اجرای هر چه بهتر قانون، اين نواقص باید اصلاح شود.

حجت الاسلام غلامی افزود: از نظر عملکرد کلیه نیروهای اجرایی و قانونی 3 قوا مستقل هستند ولی با این وجود کلیه ادارات دولتی مکلف هستند از دستور مقام قضایی تبعیت كنند.

وی گفت: متأسفانه بعضی از مدیران برای رفع تکلیف و به دلیل عدم آشنایی با حوزه وظایف قانونی و برای اینکه مردم را با خود درگیر نکنند در اجرای خدمات به مردم توپ را به زمین دادگستری و دادستانی می اندازند و این در حالی است كه در اجرای قانون و بررسي شکایات مردمی می توانند با استفاده از توان قانوني و قدرت اجرایی خود به صورت مستقل عمل کنند و اصلاً نیاز به حمایت و دستور مقام قضایی ندارند.

وی با اشاره به وظایف شهرداری در رفع سد معبر، تخریب و رفع خطر از منازل و دیوار پرخطر و مخروبه و برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز گفت: طبق قانون شهرداری به راحتی می تواند به شکایت ها و درخواست هاي مردمی در موضوعات فوق رسيدگي و اجرای قانون کند و هیچ نیازي به دستور مقام قضایی در برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز ندارد زیرا به دلیل حضور نماینده دادگستری در کمیسیون ماده صد، رأی صادره لازم الاجراست.

وی افزود: دادستان شهرستان وظیفه دارد در مواردی که منجر به ضرب و شتم مأمورین و برخورد و درگیری مي شود پس از اعلام شکایت توسط بازرسین و طی مراحل قانونی و قضایی، با متخلفین و ضاربین برخورد کند و من با جدیت از مأمورین اجرایی در اجرای قانون و اعمال وظیفه حمایت می کنم.

دادستان در ادامه با اشاره به وظایف بازرسین جهاد کشاورزی، اداره کار، شبکه بهداشت و سازمان دامپزشکی و محیط زیست گفت: کلیه بازرسین دولتی در صورت مشاهده تخلف در حوزه اجرایی خود موظف هستند از اختیارات قانونی خود استفاده کنند و نیاز به دستور مقام قضایی ندارند.

حجت الاسلام غلامی افزود: در بخش تغییر کاربری اراضی کشاورزی هم پس از مشاهده و طی مراحل مقدماتی با اعلام گزارش تخلف ساخت و ساز با کسب مجوز قلع و قمع با همکاری نیروی انتظامی اقدام به اعمال قانون کنند و در مورد تخریب با حضور نماینده دادستان اقدام به تخریب نمایند و اجرای حکم قلع و قمع ساخت و ساز غیر مجاز به عهده جهاد کشاورزی است.

يك سوم پست هاي مصوب شهرستان خالي است

در ادامه جلسه، حسن ابراهیمی سرپرست اداره کل دفتر منابع انسانی استانداری در سخناني گفت: هم اکنون یک سوم پستهای مصوب شهرستان خالی است یعنی قریب به 400 پست بلاتصدی ما در دستگاههای اجرایی شهرستان داریم. ما در این زمینه آمادگی داریم و می طلبد که مدیران اجرایی شهرستان بویژه فرماندار تلاش بیشتری انجام دهند تا این زمینه ها فراهم شود و این پستها تکمیل شود. در سال جاری سهمیه استخدامی قابل توجهی به استان تعلق خواهد گرفت که طبیعتا از این رهگذر برخی از پستهای بلاتصدی شهرستان هم تکمیل خواهد شد. تبدیل قرارداد مدت معین به استخدام پیمانی از دیگر برنامه های ماست. امسال این آزمون را برگزار کردیم. تمام نیروهای شرکتی که در دستگاههای اجرایی هستد امکان تبدیل وضعیت پیدا کرده اند. این قانون در مورد کسانی که از محل طرحهای عمرانی استخدام شدند اینها هم تبدیل وضعیت می شوند.