مسئولان اصفهان! بي مهري به خميني شهر تا كي؟!

ارسال در خبر و گزارش

emam-jomeh111حجت الاسلام سالمی امام جمعه خميني شهر، دو هفته گذشته در مراسم نمازجمعه ضمن اشاره به تقسیم بودجه بین شهرستان های استان اصفهان، این تقسیم را ناعادلانه دانست و تاکید کرد که شهرستان خمینی شهر مظلوم واقع شده است.

 

به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، امام جمعه با اشاره به روز حمل و نقل بیان داشت: یکی از مشاغل سخت در جامعه حمل و نقل است؛ چه حمل و نقل مسافر و چه حمل و نقل بار ولی در جامعه کمتر به آن اهمیت داده می شود و متاسفانه حق احترام به این قشر جامعه ادا نشده است. وی در ادامه به امکانات رانندگان خمینی شهری اشاره کرد و گفت: الان امکانات جاده ای که برای رانندگان احداث شده، مناسب نیست. برای کامیون های سنگین پایانه نداریم آن هم در شهری با این تراکم بالا. من بارها گفته ام برخوردها به گونه ای است که احساس می شود اصفهان دارد حق خمینی شهر را می خورد.

حجت الاسلام سالمي در ادامه، با اشاره به بودجه هاي فرهنگي خميني شهر گفت: در شهرهای دیگر اینقدر امکانات مهیا شده است. برای شهرهایی با جمعیت 70-60 هزار نفری 70-60 میلیون بودجه قرار داده اند ولی برای این شهرستان با جمعیت بیش از 300 هزار نفر با 200 مسجد فقط 30 میلیون بودجه برای مساجد تعیین کرده اند. وی در ادامه از مساجدی که قبلا به منظور دریافت بودجه نامه داده اند، خواست این 30 میلیون را تحویل نگیرند. زمانی که امام جمعه گفت ما حق خمینی شهر را می گیریم، تکبیر بلند نمازگزاران در مصلی طنین انداز شد.

حجت الاسلام و المسلمین موسی سالمی تاکید کرد: رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرستان امام جمعه است، برای مساجد بودجه قرار داده اند ولی امام جمعه روحش خبر ندارد. چه کسی این کارها را می کند؟ در شهری با 100 هزار نفر جمعیت بودجه 90 میلیونی؟! همه بدبختی ها باید مال خمینی شهر باشد؟ مسوولان اصفهانی بس است دیگر؛ ما اینقدر می گوییم باید به این شهرستان ویژه نگاه کرد. بودجه ای که مربوط به خود شهر است، بنده خبر ندارم! روحم هم خبر ندارد!

خطیب نماز جمعه خمینی شهر ادامه داد: آن وقت اگر کوچکترین مشکلی پیش آید، برخی در بوق و کرنا می کنند که خمینی شهر فلان شد و بهمان!

امام جمعه با تاکید بر اینکه «وا... شهرستان خمینی شهر مظلوم واقع شده» گفت: عدالت به معنای تساوی نیست. عدالت یعنی هر چیزی را سر جای خود قرار دادن. مثلا جای میکروفون وسط جمعیت نیست بلکه روی تریبون است تا سخنران بتواند صحبت کند. این را می گویند عدالت. اگر قرار شد 500 هزار تومان را به طور مساوی بین پنج نفر تقسیم کنند، به هر نفر 100 هزار می رسد اما اگر قرار شد عادلانه تقسیم شود، ابتدا باید شرایط این پنج نفر را بررسی کرد. ممکن است چهار نفر شرایطشان یکی باشد ولی یک نفر احتیاج مبرم به پول عمل جراحی داشته باشد. عدالت می گوید باید 400 هزار تومان آن را به یک نفر داد تا عمل جراحی را با موفقیت انجام دهد. سپس 100 هزار تومان باقیمانده بین چهار نفر با شرایط یکسان تقسیم گردد.

حجت الاسلام و المسلمین موسی سالمی تصریح کرد: اگر بحث تساوی باشد که بودجه بین شهرها مساوی تقسیم نشده؛ اگر هم بحث عدالت است، وا... این عادلانه نیست. طبق سرشماری سال 1385 پرجمعیت ترین شهرستان استان، اول اصفهان، سپس کاشان و سوم خمینی شهر با 12 هزار نفر کمتر و بعد شهرستان های دیگر قرار دارد. تازه چون خمینی شهر مهاجرپذیر است احتمالا جمعیت فعلی آن از کاشان هم بیشتر شده باشد. آن موقع شهرستانی که 70 هزار نفر جمعیت دارد باید 70 میلیون تومان به امور مساجدش بودجه تعلق بگیرد و به شهرستان خمینی شهر با بیش از 300 هزار نفر جمعیت فقط 30 میلیون تومان! آیا این تساویست؟ خیر. آیا این عادلانه است؟ خیر. من تقاضا دارم مسوولان فعلا این بودجه را نگیرند تا ما تکلیفش را مشخص کنیم. کیست که برای شهرستان خمینی شهر این تصمیمات را می گیرد؟

گفتني است فرصت در شماره گذشته خود در گزارشي ويژه و مستند و در قالب يك جدول، به مقايسه بودجه ويژه فرهنگي اختصاص يافته به شهرهاي استان و شهر اصفهان و مقايسه آنها با بودجه ناچيز اختصاص يافته به خميني  شهر پرداخت.