برگزاري جشن بزرگ غدير با همت مسئولان و حضور دهها هزار نفري مردم

ارسال در خبر و گزارش

ghadirعید غدیر امسال حال و هوایي متفاوت از سال های قبل داشت؛ اینجا؛ خمینی شهر، و در چشمه لادر. چرا که با همکاری مسؤولین انتظامی، فرهنگی و مذهبی و متولیان کاروان محرم و همچنین استقبال پرشور هزاران نفر از مردم مومن خميني شهر، کاروان غدیر در روز عید به راه افتاد تا واقعه مهم و تاریخ ساز غدیر را باز سازی کند.

پس از یک ماه تلاش برای اجرای مراحل مقدماتی این طرح، سرانجام مراسم مذکور رسماً از ساعت 9 صبح روز سه شنبه 24 آبان ماه مصادف با روز عید آغاز شد و کاروان از مقابل کوه حرکت آغاز و پس از طی چند صد متر به صحنه اصلی غدیر رسیدند. پس از استقرار این کاروان نمادین در محل مورد نظر بخش اصلی نمایش شروع شد. این کار هنری به مدد ایفای نقش توسط بازیگران بومی و پخش همزمان صدای ضبط شده، اجرا شد. نظارت بر هنرمندان و کارگردانی این نمایش بر عهده امیر لطفی بود و صدا و سیمای مرکز اصفهان نیز این حرکت ارزشمند را پوشش خبری داد.

گفتنی است نیروهای بسیج و سپاه و لشکر صاحب الزمان خمینی شهر وظیفه تأمین امنیت این مراسم را به عهده گرفته بودند. همچنین تأمین تجهیزات و وسائل موتوری و سنگین این مراسم به عهده شهرداری خمینی شهر و سپاه ناحیه خمینی شهر بود. تهیه لباس و ملزمات کاروان و توزیع صبحانه و آش نذری بر عهده نیروهای کاروان هشتم محرم بود.

شایان ذکر است در این مراسم که حاصل زحمات مشترک جمعی از علاقمندان بی ادعای حضرت علی(ع) بود،  فرماندهان و مسؤولین ارشد سپاه صاحب الزمان حضور یافتند.

گزارش مبسوط اين جشن بزرگ را در شماره آينده فرصت بخوانيد.

گزارش تصويري مربوطه را در اين لينك ببينيد.