درخشش دانش آموزان و فرهنگیان خمینی شهری در مسابقات فرهنگی هنری و ورزشی اداره آموزش و پروش استان در سال تحصیلی 90-89

ارسال در خبر و گزارش

daneshaamoozهر ساله مسابقاتی در بین دانش آموزان و همچنین فرهنگیان در هر شهرستان توسط اداره آموزش پرورش شهرستانها برگزار می­ گردد و برگزیدگان به مرحله استانی فرستاده می شوند و در مرحله استانی نیز برگزیده ها به مسابقات کشوری راه می­ یابند.

امسال معاونت پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان در جهت کشف استعدادهای دانش آموزان، این مسابقات را در بیشترین رشته برگزار کرد و سپس برگزیدگان شهرستانی به مسابقات استانی راه یافتند. عملکرد این دانش آموزان و فرهنگیان در به دست آوری مقام های اول تا سوم بسیار عالی بود و این دانش اموزان و فرهنگیان توانستند در بسیاری از رشته­ های فرهنگی هنری و ورزشی مقام بیاورند و خوش بدرخشند.

 

در مسابقات فرهنگی هنری و معارف اسلامی و پرسش مهر اکثر مدارس شهرستان شرکت کرده بودند که پس از پایان این مسابقات برگزیدگان به مرحله استانی راه یافتند که درمسابقات استانی 89 دانش آموزان خمینی شهری در 47 رشته مسابقات فرهنگی هنری توانستند مقام های اول تا سوم را کسب کنند و برای شهرستان افتخار آمیز باشند و همچنین از این تعداد 41 دانش آموز نخبه توانستند به مرحله کشوری راه یابند.

همچنین مسابقات ورزشی دانش آموزان نیز در شهرستان برگزار گردید. در این مسابقات 4000 دانش آموزان در 45 رشته ورزشی در قالب 588 تیم در مقاطع مختلف ورزشی و به تفکیک پسر و دختر شرکت نمودند. سپس برگزیدگان به مرحله استانی رفتند و در 37 رشته شرکت کردند که در میان این رشته­ های ورزشی 11 دانش آموزان خمینی شهری توانستند مقام های اول تا سوم را کسب نمایند. حضور چند هزار نفری دانش آموزان در این مسابقات نشان­دهنده علاقه زیاد نوجوانان شهر به ورزش است و کسب 11 مقام در رشته های مختلف، میزان توانایی نوجوان شهرمان در رشته های مختلف ورزشی را نشان می­ دهد.

موفقیت چشمگیر نوجوان دختر و پسر خمینی شهر در مسابقات فرهنگی هنری و ورزشی در استان و راهیابی به مسابقات کشوری سرمایه گذاری بیش از پیش خانواده ها و مسئولین برای کشف و بروز این استعدادها را می طلبد که امیدواریم مسئولین و خانواده­ ها از آن غفلت نکنند.