بچه هایی که به بازی گرفته می شوند

ارسال در خبر و گزارش

گروه «صراط» کانون نورالهدای مسجد النبی اقدام به طراحی و چاپ یک بازی فکری تحت عنوان «اسطوره ها» نمود. سرپرست این گروه ضمن اعلام این خبر به خبرنگار فرصت آنلاین گفت: این بازی فکری شامل 5 نوع بازی با محوریت آشنایی با شهداست که به جز یکی بقیه به گروه سنی خاصی تعلق ندارد و یکی از این بازی ها ویژه بچه های پیش دبستانی است. طی این بازی، 8 شهید در حد نام، تصویر و یکی از ویژگی های بارز شهید به بازیکنان معرفی می شوند. در پشت صفحه اصلی بازی نیز توضیحات مختصری راجع به این شهدا آورده شده است. 8 مهره رنگی و 7 چوب کوچک از دیگر ملزومات بازی اسطوره هاست که در بسته موجود است. انیمیشنی تحت عنوان «سربازان خفن بین المللی» در قالب سی دی نیز با اجازه از خانه انقلاب تهران منتشر شده و به صورت رایگان در اختیار خریدار قرار می گیرد.

photo 2016 06 20 08 08 39
نادیان در رابطه با هدفشان از طراحی و تولید انبوه این بازی افزود: در ساخت این بازی از بازی ساده اما جذابی به نام «امیرکبیر» الگو گرفتیم. انجام این بازی در میان اعضای کودک و نوجوان کانون نورالهدی متداول است و به عنوان مثال من در کودکی با همین بازی جذب این کانون شدم. این بازی می توانست به صورت کامپیوتری نیز طراحی شده و بازیکنان را به فضای مجازی ببرد اما یکی از اهداف ما از طراحی این بازی توسعه بخشی به روابط انسانی بود از همین رو این بازی را در قالب صفحه، کارت، چوب و مهره بیرون دادیم.
وی آشنایی کودکان و نوجوانان با شهدای شاخص را از دیگر اهداف اصلی گروه صراط از طراحی این بازی عنوان کرد و گفت: شهدا هستند که باید در ذهن بچه های ما به اسطوره تبدیل شوند و از آنها الگو بگیرند.

photo 2016 06 20 08 09 06
سرپرست گروه صراط همچنین راجع به کیفیت بازی فکری اسطوره ها گفت: برای طراحی این بازی حدود 7 ماه وقت گذاشتیم و با خیلی ها مشورت کردیم اما می دانیم که کارمان خالی از عیب و نقص نیست. این عیوب در چاپ های بعدی برطرف خواهد شد.


بر اساس همین گزارش، بازی فکری اسطوره ها در شمارگان 3 هزار نسخه با هزینه شخصی اعضای گروه چاپ شده و تا کنون 400 تا از آن به فروش رسیده است. مصلای نماز جمعه در هنگام برگزاری نماز جمعه از محل های فروش این بازی فکری است.


تصویر روی جلد این بازی یک رزمنده را با چفیه و سربند نشان می دهد که پایین تر از او پسربچه ای با پرچم ایران ایستاده است. متن بالای جلد نیز این جمله است: « نخستین بازی فکری با محوریت آشنایی با شهدا»

photo 2016 06 16 13 35 00

اسامی این گروه 5 نفره به شرح زیر است:
محمدجواد رحمتی 19 ساله، دانشجوی رشته کامپیوتر: طراح

محمدحسین شاهمرادی 19 ساله، دانشجوی رشته بیوشیمی: ایده پرداز

محمد نادیان 19 ساله، دانشجوی رشته مهندسی صنایع: سرپرست گروه

حاج اصغر کاظمی: مشاور فرهنگی

حجت الاسلام مهدی نقدعلی: مشاور مذهبی