مجوز تاسیس اداره میراث فرهنگی شهرستان خمینی شهر صادر شد

ارسال در خبر و گزارش

دفتر نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری شهرستان به اداره ارتقا یافت و ظرف یک ماه آینده عملیاتی می شود. مدیرکل میراث فرهنگی با بیان این خبر در گفتگو با خبرنگار فرصت آنلاین گفت: با پیگیری های انجام شده مجوز ارتقای نمایندگی میراث فرهنگی خمینی شهر و 11 شهرستان دیگر استان به اداره اخذ شد.


دکتر الهیاری در خصوص مراحل اجرایی شدن این مصوبه گفت: الان در مراحل مقدماتی هستیم و با شهردار و فرماندار خمینی شهر در این خصوص مذاکره کردیم. چارت سازمانی اداره نیز تهیه شده و انشااله ظرف یک ماه آینده اداره میراث فرهنگی خمینی شهر افتتاح می شود.


وی افزود: در تشکیلات جدید 3 کارشناس میراث فرهنگی برای خمینی شهر در نظرگرفته شده و تلاش می کنیم یکی از بناهای تاریخی شهرستان جهت استقرار اداره در نظر گرفته شود.
الهیاری با اشاره به پیشینه و غنای تاریخی شهرستان خمینی شهر گفت: خمینی شهر از نظر تاریخی شهرستانی غنی است و سعی می کنیم با مشارکت بخش خصوصی و شهرداری، این شهر را به جایگاه واقعی خود نزدیک کنیم. وی افزود: در سال های اخیر اتفاقات خوبی در منطقه لادر و بام سبز در حوزه گردشگری رخ داده و می تواند در ارتقای جایگاه گردشگری شهرستان سهم بسزایی ایفا نماید.


گفتنی است در حال حاضر از بین 24 شهرستان استان، تنها 2 شهرستان کاشان و نایین دارای اداره هستند.