روشهای درمان نقرس در طب سنتی

ارسال در بهداشت و درمان

 

neghresیکی از بیماریهای شایع مفصلی بیماری نقرس است که به دلیل افزایش اسید اوریک خون ایجاد می شود و با تجمع رسوبات اورات در مفاصل خصوصاً مفاصل انگشت بزرگ پا درد شدیدی همراه دارد که با سرخ شدن محل و التهاب و ورم آن ناحیه همراه است.

اصلی ترین علل افزایش اسید اوریک

 استفاده بیش از حد از گوشت قرمز و فرآورده های آن، استفاده مفرط از غذاهای شور و دارای املاح زیاد، مصرف زیاد نوشابه های الکلی، کم خونی مفرط و نارسایی کلیه در رفع اوره اضافی خون.

 

این بیماری که به مرض پولدارها هم شهرت دارد معمولاً با خوردن گوشت زیاد تشدید می شود و درد شدیدی در ناحیه مفصل انگشت شصت پا همراه دارد.

رایجترین درمانهای گیاهی و سنتی

 

1) نوشیدن روزانه یک استکان آب ترب که حلال اسید اوریک بوده، درد و التهاب نقرس را تسکین می دهد.

2) تهیه مرهم آویشن شیرازی به این قرار که: 20 گرم آویشن و 20 گرم گل ارمنی و 10 گرم تخم کرفس را همراه 20 گرم تخم شوید پودر کرده در مقداری پیه ذوب شده بز ، مخلوط نموده، روزی 2 مرتبه روی موضع درد ماساژ داده می شود.

3) ماساژ برگ کلم تر و تازه که له شده باشد و به صورت گرم روی موضع درد بسته شود.

4) مصرف روزانه یک استکان آب آلو همراه نصف استکان سکنجبین.

5) مصرف مداوم سیر نیز از توصیه های مؤثر در پیشگیری و درمان بیماری نقرس است.

6) مالیدن روغن گردو به موضع درد و همچنین استفاده از مرهم کوبیده گیاه نرگس و پیاز آن که با عسل خمیر شده است یا ضماد کرفس خام که همراه آبلیمو به عنوان مرهم روی موضع درد گذاشته می شود از درمانهای مؤثر بیماری نقرس است.

7) مصرف روزانه شربت گل اسطخدوس به این صورت که 30 گرم اسطخدوس را همراه 20 گرم مرزنجوش، 10 گرم گل بنفشه و 2 عدد لیمو ترش تازه در یک لیتر آب دمکرده و شربت حاصل را در 2 نوبت صبح و عصر میل نمایید.