خودرو کارتینگ بومی سازی شد

ارسال در علمی

دکتر رسولی معاون پژوهشی دانشگاه ازاد اسلامی خمینی شهر گفت: علی اکبر صالحی دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مکانیک و احمد کشاورزی دانشجوی دکترای رشته مهندسی خودرو توانستند در مدت 6 ماه این خودرو را طراحی و تولید کنند.


وی افزود: تمام قطعات این خودرو در دانشگاه تولید شده که با تولید آن ایران نخستین تولید کننده خودرو کارتینگ شد.


صالحی سازنده این خودرو نیز قدرت این خودرو را 6 و نیم اسب بخار با حجم 190 سی سی عنوان کرد و گفت : این خودرو می تواند با دور موتور 3600 دور در دقیقه تا 120 کیلومتر در ساعت حرکت کند.


وی طراحی کلاچ دو طرفه اتوماتیک ، استفاده نکردن از گیربکس در موتور ، فرمان قابل تنظیم تا 15 سانتیمتر مربع ، استفاده از شاسی در دو کلاس رنتا و ریس و قابلیت سرعت گیری در کلاس ریس را از خصوصیات این خودرو اعلام کرد و گفت : این خودرو می تواند با انتقال تمام دور به محورها تا 150 کیلومتر در ساعت سرعت پیدا کند.


آقای صالحی با بیان اینکه نمونه خارجی آن از ایتالیا وارد میشد و 150 تا 250 میلیون ریال قیمت داشت گفت : با فناوری به کار رفته در این خودرو قیمت آن در مقایسه با مشابه خارجی به کمتر از نصف یعنی 48میلیون و800 هزار ریال رسید.


سازنده این خودرو افزود : طول این خودرو 110 در 176 سانتیمتر مربع است که در آینده نزدیک به طور انبوه تولید و روزانه یک دستگاه از آن وارد بازار می شود.


کشاورزی دیگر طراح این خودور هم گفت : این خودرو با رعایت استانداردهای اروپایی در کلاس معمولی طراحی شده است.


وی هدف از طراحی و ساخت این خودرو را کاهش هزینه استفاده از آن و ترویج این رشته ورزشی کارتینگ عنوان کرد.


تولید خودرو کارتینگ از سال 1956شروع و هم اکنون در دو کلاس رنتا و ریس تولید می شود.


کشورهای آمریکا، آلمان، فرانسه، ایتالیا، اتریش، اسپانیا، چین و  ژاپن از سازندگان این خودرو هستند که جمهوری اسلامی ایران هم به جمع کشورهای سازنده آن پیوست.