افتتاح مرکز تخصصی تربیت مربی دارالقرآن کوثر سپاه

ارسال در علمی

همزمان با هفته بسیج، مرکز تخصصی تربیت مربی دارالقرآن کوثر سپاه با حضور نماینده شهرستان، سرپرست فرمانداری، شهردار، فرمانده سپاه خمینی شهر و دیگر مسؤولان شهرستان و پدر شهید مدافع حرم عبدالمهدی کاظمی بازگشایی گردید.
در حاشیه این افتتاح، مدیریت این مرکز به خبرنگار فرصت آنلاین گفت: از سال 1382 مجتمع عالی آموزشهای قرآنی کوثر سپاه شروع به فعالیت کرده بود و عمده فعالیت آن تربیت مربی در حوزه قرآن بود. پس از آن که آسیب شناسی کردیم، دیدیم مساجد و پایگاه های بسیج به مربیهای ویژه نیاز دارند. در برخی مساجد حتی برای قرائت یک صفحه قرآن تلاوت نور پس از نماز کمبود قاری مسلط دارند چه رسد به مربی قرآن.
حجت الاسلام مهدی رنجبر ادامه داد: بر آن شدیم مرکزی تأسیس شود تا افرادی را بصورت تخصصی تربیت نماییم و در سطح پایگاههای بسیج، مساجد و حتی در محافل خانگی وارد کنیم. قبلاً در این مرکز فقط دوره تربیت مربی قرآن برگزار می شد ولی از این به بعد در تمام زمینه های فرهنگی دوره تربیت مربی تشکیل خواهد شد نه صرفا قرآن.
وی شروع کار این مرکز را بلافاصله پس از بازگشایی اعلام کرد و گفت: اولین دوره، دوره تربیت مربی کودک می باشد که با بیش از 200 مربی خواهر و برادر از سراسر شهرستان حتی از درچه برگزار می شود. دوره های تربیت مربی نوجوان و بعد جوان در دستور کار این مرکز قرار دارد. دوره تربیت مربی قرآن نیز از هفته آینده شروع خواهد شد.
مدیریت مرکز تخصصی تربیت مربی دارالقرآن کوثر سپاه درمورد برنامه های آتی این مرکز گفت: دوره های تربیت مربی کودک، نوجوان، جوان جهت تأمین مربیان حلقه صالحین پایگاه های بسیج، دوره تربیت مربی نهضت نهج البلاغه خوانی، دوره تخصصی تربیت مربی مهدویت با هدف ترویج معارف والای مهدویت در جامعه، دوره تربیت مربی سواد رسانه ای، دوره باستان شناسی با هدف پاسخگویی به شبهات، دوره عرفانهای کاذب و... از برنامه های آینده این مرکز خواهد بود.
گفتنیست یکی از دارالقرآن های فعال سازمان بسیج، دارالقرآن کوثر خمینی شهر است که از سال 1382 تأسیس شده و زیر نظر دارالقرآن سازمان بسیج تهران فعالیت می کند.