برگزاری ششمین نشست تخصصی بانوان شوراهای شهر استان در خمینی شهر

ارسال در علمی

ششمین نشست تخصصی راه کارهای افزایش مشارکت زنان در توسعه پایدار شهرداری و شورای اسلامی شهر خمینی شهر با حضور بانوان عضو شورای استان و شهرستان ها در تالار غدیر در روز چهارشنبه دهم شهریور ماه برگزار شد.
به گزارش خبرنگار فرصت، در این نشست فرماندار شهرستان ضمن اشاره به توانایی های شهرستان خمینی شهر، گفت: در این شهرستان 8 کانون فرهنگی مشغول فعالیت هستند و با حضور در نمایشگاه های کشوری نقش ملی دارند، 8 حوزه علمیه با 800 طلبه خانم مشغول به فعالیت هستند. همچنین وی از وجود 9 دانشگاه و موسسه آموزش عالی در این شهر خبر داد و افزود: بیش از 50 درصد از دانشجویان را خانم ها تشکیل می دهند.
رضوانی از نقش زنان در دوران انقلاب و پس از انقلاب و نقش موثر آنان در شورای شهر یاد کرد و افزود: در خمینی شهر 3 خانم، در درچه 2 خانم و در اصغراباد 1 خانم در شورای شهر هستند و من از فعالیت این بانوان تشکر می کنم.
مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز در این نشست ضمن بیاناتی گفت: آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین دستگاه آموزشی کشور و بزرگترین واسطه بین دولت و ملت است، وی در ادامه افزود: استان اصفهان 75 هزار فرهنگی بازنشسته دارد و 7500 واحد اموزشی دارد. او در مورد نقش زنان در توسعه پایدار گفت: ما باید مشارکت بیشتر بانوان را در توسعه داشته باشیم زیرا هم خالق توسعه و هم استفاده کننده از توسعه بانوان و آقایان هستند. قائدی ها در ادامه گفت : شورا باید درب اتاقش برای شنیدن صحبتهای مردم همیشه باز باشد و حرف مردم را بشنوید و اعتماد به نفس ایجاد کنید.
مدیرکل امور بانوان و مشاور استاندار در امور بانوان نیز در بخشی از برنامه گفت: ما مسائل و مشکلات زنان را در سطح استان شناسایی می کنیم و وضعیت از نظر فرهنگی در ابعاد مختلف در سطح شهرستانها برای ما مشخص شده است و اکثر مشکلات شبیه به هم است ولی الویت بندی متفاوتی دارد. حساس سازی و جلب توجه تمامی مسوولین نسبت به مسائل زنان از وظایف بسیار مهم ما می باشد که در راستای حل مسائل و مشکلات توجه مسوولین جلب شود و در حل مشکلات کمک کنند. خانم اثنی عشران هدف از دیدن مسوولین شهرستانها را حساس سازی آنان در راستای حل مشکلات زنان دانست و گفت در هر شهرستانی فرصتها امیدواریم شناسایی شود تا ما بتوانیم از این فرصتها استفاده کنیم.
در پایان برنامه از خانم اثنی عشران و خانم خسروی به پاس سال ها فعالیت و تلاش در حوزه زنان تقدیر و تشکر به عمل آمد.
بازدید به خانه تاریخی سرتیپ، بازدید از تولیدات صنایع دستی خمینی شهر و به منطقه گردشگری لادر از دیگر برنامه های این نشست بود.
شهردار در منطقه گردشگری لادر گفت: نهادی که مردم بر مردم به صورت مستقیم حکومت می کنند نهادی به نام شورای شهر و شهرداری است و این مردم هستند که مستقیم اعضای شورای شهر را انتخاب می کنند و با یک واسطه شهردار را انتخاب می کنند، درآمد از مردم است و مدیریت این درآمد به عهده شورای شهر و شهرداری است و من افتخار می کنم که حکومت مردم بر مردم را تجربه و اجرا می کنم.
حاج حیدری در ادامه گفت: سرانه ی استان سالانه 1500 هزار تومان اما خمینی شهر 250 هزار تومان است ، وی گفت شورای شهر دوره چهارم یک شهرداری بدهکار تحویل گرفت و اندوخته های ملکی آن به تعداد انگشتان دست رسیده بود که با یک برنامه ریزی مدون هم اکنون 150 طرح ارزشمند شهری در این شهر ظرف این سه سال افتتاح شد و این رکودی برای شهر خمینی شهر محسوب می شود. همچنین شهردار از زحمات خانم پریشانی، حیدری فر و ستاره به عنوان بانوان عضو شورای شهر تشکر کرد.
لازم به ذکر است این برنامه با حضور کیانی ریاست شورای استان، بدیحی مدیریت آموزش و پرورش، املایی رییس و تعدادی ازاعضای شورای شهر ، راعی معاونت سیاسی فرماندار و ترابی بخشدار همراه بود.