چهارمين همايش ملي مهندسي مكانيك در دانشگاه آزاد اسلامي خميني شهر برگزار شد

ارسال در علمی

 

khalifeچهارمين همايش ملي مهندسي مكانيك  با حضور صاحبنظران، انديشمندان، دانش پژوهان و مديران برجسته كشوري در سالن همايش هاي شهيدآويني دانشگاه آزاد اسلامي خميني شهر برگزار شد.

 

در مراسم افتتاحيه این همايش دكتر محسن خليفه سلطاني ریيس دانشگاه آزاد اسلامي خميني شهر  برگزاري همايش هاي علمي و ارائه دستاوردهاي پژوهشي و علوم جديد به دانش پژوهان را از رسالت هاي خطير دانشگاه برشمرد و گفت : همايش ملي مهندسي مكانيك براي چهارمين سال متوالي در دانشگاه برگزار مي شود . وي حضور پرفسور درويزه استاد دانشگاه گيلان، پرفسور احمدرضا عظيميان استاد دانشگاه صنعتي اصفهان، مهندس حميدرضا فولادگر نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي و ديگر انديشمندان علوم مكانيك را باعث غناي همايش و اهميت جايگاه علم و دانش در جامعه دانست.

خليفه سلطاني ادامه داد: همايش در نوبت صبح در دو نشست با حضور سخنرانان كليدي برگزار مي گردد و در نوبت عصر ، شش نشست تخصصي در سالن هاي علمي دانشكده ها با حضور اساتيد اجرا مي شود .

در ادامه مهندس فولادگر سخنران ويژه همايش با اشاره به برنامه چشم انداز 20 ساله كشور و تاكيدش بر سه بخش علم، فناوري و اقتصاد به عنوان اضلاع يك مثلث گفت: فناوري است كه علم را كاربردي مي كند.

وي افزود: فناوري ها بايد اقتصادي باشند و در همين راستا بايد به تجاري سازي برسند. مهندس فولادگر با اشاره به اينكه اقتصاد بايد از علم تغذيه شود اظهار داشت با تلاش جامعه دانشگاهي اميدوار هستيم زودتر به برنامه هاي افق 1404 نائل شويم. نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي وجود سه مانعِ سياست هاي استعماري، تلاش رقبا و فشارهاي ناشي از تحريم ها را موجب ایجاد اشکال در عرصه اقتصاد دانست و تصريح كرد با اتكا به توان داخلي بر همه مشكلات همانند دوران دفاع مقدس فائق مي آییم.

مهندس فولادگر، وجود نيروي انساني ماهر، معادن نفت و گاز و سنگ، سواحل دريايي و اقليم هاي مختلف را از مزيت هاي ايران اسلامي در اقتصاد عنوان كرد و گفت: انتظارات صنعت از دانش پژوهان كمتر از 1 % سهم معدن و 20 % سهم كل صنعت است و بايد با همه توان با ارتقا بهره وري، توسعه صنعتي وتحقيق در رفع مشكلات صنعت كوشا باشيم.

گفتني است در ادامه همايش اساتيد برجسته از سراسر كشور به ارائه مقالات خود در علوم مختلف پرداختند و در پايان همايش با اهدا لوح سپاس و تنديس يادبود از مقالات برتر تقدير به عمل آمد.

 

Bottom of Form