یک سالن آمفی تئاتر بزرگ برای شهرم می سازم

ارسال در علمی

konkoorاین بار باز هم با دستان پر آمده ایم و نیم صفحه ای که پر شده است از حرف های خوب و شیرین یک کنکوری افتخار آفرین دیگر که رتبه خوب کشوری اش کاممان را شیرین کرد.

روزی که برادرِ خانم بلدی به دفتر نشریه آمد تا ما را از رتبه خواهرش با خبر کند دقیقا همان روزی بود که نتایج مرحله دوم کنکور سراسری 1390 بر صفحه سایت سازمان سنجش ظاهر شده بود و " زهرا بلدی" خوشحالی غیر قابل وصفی داشت وقتی خبردار شد که رشته سینما دانشگاه هنر تهران را آورده است. اینکه تنها رسانه شهر آخرش نتوانست یک اداره ای، مرکزی، نقطه ای را توی این شهر پیدا کند که یک لیست جامع از رتبه های خوب کشوری ارائه بدهد اصلا خوب نیست اما اینکه ما در شماره هاي قبل ضمن معرفی کنکوری ها دست به دامان مردم شدیم تا رتبه های خوب را جستجو و به ما معرفی کنند خوب بود و نتیجه داد و هیچ بعید نیست که شماره آینده اگر عمری باقی باشد باز هم با یک کنکوری تک رقمی یا دو رقمی از رشته انسانی یا دیگر رشته ها مهمان خانه هایتان شویم.

 

دبیرستان چه رشته ای خوانده ای؟

هنرستان خوانده ام، رشته تئاتر.

پس چرا کنکور نظری داده ای؟

برای رشته تئاتر نمی شود از طریق کنکور هنرستان وارد دانشگاه شد و باید پیش دانشگاهی هنر بخوانیم.

هنرستان های خمینی شهری رشته تئاتر دارد؟

نه، فقط هنرستان ایران در چهار باغ عباسی، خیابان سید علیخان این رشته را دارد.

پس سهمیه منطقه 2 نداشتی؟

نه، رتبه کشوری ام 79 بود و با احتساب سهمیه منطقه 1 شد 61 .

اگر خمینی شهر این رشته را داشت باز هم می رفتی اصفهان؟

نه، چون خیلی از وقتم صرف رفت و آمد می شد.

دیگر همشهری ها هم می آمدند هنرستان ایران؟

توی هنرستان کسی را سراغ نداشتم ولی بچه های خمینی شهر را توی اتوبوس می دیدم که می آمدند مدارس اصفهان.

کلاس کنکور چی؟ شرکت می کردی؟

کلاس های کنکور برای رشته هنر به فراگیری رشته های نظری پیدا نمی شود، فکر می کنم فقط کانون قلم چی اصفهان رشته ما را داشت که من شرکت نمی کردم.

چرا شرکت نمی کردی؟

اولا که مسیرش برای من خیلی طولانی بود گذشته از آن می دیدیم همکلاسی هایم که توی این کلاس ها شرکت می کردند دیگر به درس های خودشان نمی رسیدند.

وسوسه نمی شدی؟ نمی ترسیدی پشیمان شوی؟

من همیشه شاگرد اول بودم و یک کم اعتماد به نفس زیادی داشتم.

معدلت چندبود؟

معدل دیپلم 52/19  و پیش دانشگاهی 25/19  که البته در کنکور تاثیری نداشت.

رتبه های همکلاسی هایت چطور بود؟

500 ، 600 ، 700

چطور درس می خواندی؟

از آذرماه سال پیش دانشگاهی شروع کردم البته فقط روزهای شنبه و چهارشنبه که تعطیل بودم به کنکور می رسیدم و بقیه روزها چون ساعت 4 بعد از ظهر می رسیدم خانه فقط به درس های پیش دانشگاهی می رسیدم که خوشبختانه اکثر سوالات هم از کتاب های پیش دانشگاهی بود اما بعد از عید به طور جدی شروع کردم، کتاب های مختلف می خریدم و آزمون های سنجش را شرکت می کردم که سوالاتش به سوالات کنکور خیلی نزدیک بود و خیلی کمکم کرد.

برای برنامه ریزی از مشاور هم کمک گرفتی؟

نه، بهترین مشاور هر کسی خودش است البته از یکی از کنکوری های پارسال که دانشگاه تهران درس می خواند خیلی راهنمایی می گرفتم که واقعا در موفقیتم نقش داشت.

کجا درس می خواندی؟

توی خانه چون هم عادت دارم بلند درس بخوانم و هم توی کتابخانه خوابم می برد.

انتظار این رتبه را داشتی؟

می دانستم برای دانشگاه های تهران رتبه ام باید دو رقمی باشد اما فکر نمی کردم 61 بشوم ضمن اینکه فقط دانشگاه سپهر در اصفهان این رشته را دارد که آن هم غیر انتفاعی است.

کجا قبول شدی؟

دانشگاه هنر تهران.

چند نفر می خواست؟

جمعا 10 تا زن و مرد.

درصدهایت چطور بود؟

زبان و ادبیات فارسی: 68  ، عربی:7/54  ، معارف: 4/73 ، زبان انگلیسی: 40 ، درک عمومی هنر: 5/75 ، درک عمومی ریاضی و فیزیک: 3/2 ، ترسیم فنی: 20 ، خلاقیت تصویری: 4/63 ، خلاقیت نمایشی: 7/61 ، خلاقیت موسیقی: 30

چه عاملی را بیشتر از همه در موفقیت ات دخیل می دانی؟

من همیشه عادت دارم ظهر و شب هر بار یک حزب قرآن بخوانم و زمان کنکور هم این عادت را ترک نکردم بلکه با ترجمه می خواندم که واقعا آرامشم می داد و دیدگاهم را عوض کرد. فکر می کنم اگر قرآن را حذف می کردم رتبه ام اصلا این نمی شد.

خانواده چی؟

خانواده ام هم به خاطر من سال سختی را پشت سر گذاشتند، خواهرم تفریحاتش را خیلی کم کرد که من وسوسه نشوم و از درس وابمانم، برادرم هم که کارگردانی می خواند خیلی در موفقیتم نقش داشت.

پس برای ورود به عرصه هنر و سینما برادرت الگویت بود؟

نه، من از همان نوجوانی به تئاتر علاقمند شدم، 11-10 ساله بودم که تئاتر "غریبه شام" کار آقای "حسین فدایی حسین" را در تالار فرشچیان دیدم که بسیار به نظرم تاثیرگذار بود حتی خود من شاهد بودم که یک خانم بد حجاب بعد از تماشای این نمایش به قدری متحول شد که به چادر رو آورد.

با گروه های تئاتر خمینی شهر آشنا هستی؟

بله من در پشت صحنه بعضی تئاترهای آقایان امین لطفی و محسن امینی بوده ام و کار طراحی دکور و منشی گری صحنه و تنظیم نور انجام داده ام.

با گروه های تئاتر اصفهان هم کار کرده ای؟

بله، با آقایان جبلی، شکرانی، جانمی و خانم ابوالمعالی با نمایش های " البته واضح و مبرهن است"، " می خواستم اسب باشم"، "مرگ در می زند" و " قرار ملاقات"

توصیه ای برای کنکوری ها داری؟

کنکور را سخت نگیرند و با تلاش و توکل به خداوند پیش بروند.

اگر قبول نمی شدی، چه می کردی؟

دوباره کنکور می دادم.

تا کجا پیش می روی؟

همیشه آرزو داشتم استاد دانشگاه بشوم.

کنکور امسال نسبت به سال های قبل چطور بود؟

عمومی ها سخت بود اما اختصاصی ها نسبت به سال های قبل بهتر شده بود.

وقت کم نیاوردی؟

نه، چون آزمون آزمایشی شرکت می کردم با تنظیم وقت آشنا بودم.

اگر روزی دستت برسد برای شهرت چه می کنی؟

یک سالن آمفی تئاتر بزرگ می سازم.

کسانی هستند که بخواهی از آن ها تشکر کنی؟

اول از همه خداوند، بعد خانواده ام و چند تا از معلمانم که واقعا دلسوز بودند و از نشریه فرصت که این فرصت را در اختیارم گذاشت.

konkoor