خمینی شهر اولین برگزار کننده جشنواره الکترونیک و روباتیک خردسالان در کشور

ارسال در علمی

 

robosapienاولین جشنواره الکترونیک و روباتیک خردسالان کشور، در مرکز تحقیقات معلمان خمینی شهر در قالب 30 تیم و چهار لیگ و دراولین روز مهر ماه برگزار شد.

فراخوان این جشنواره که به همت شرکت فنی مهندسی آراد خمینی شهر با همکاری موسسه مطالعه و خلاقیت کودک و نوجوان این شهر برگزار شد، ازابتدای شهریور ماه سال جاری در سراسر کشور اعلان شد و از علاقمندان دعوت به شرکت کرد.

مهندس محمد حسین زارعی رییس شرکت کامپیوتری آراد در این باره گفت: شرکت کنندگان در این جشنواره که در دو گروه پیش از دبستان و دبستانی برگزار شد از خمینی شهر، سراسر استان اصفهان و اراک بودند.

گفتنی است داور اصلی این جشنواره محسن کریمی دارای مدرک مهندسی روباتیک و کارشناسی ارشد برق از دانشگاه صنعتی اصفهان، به آثار 4نفر از شرکت کنندگان رای داد که اسامی آن ها به قرار زیر است:

لیگ فوتبالیست پیش دبستان:  محمد رسول جعفری       7 ساله از خمینی شهر

لیگ فوتبالیست دبستان: امیرحسین گیلانی      9ساله از خمینی شهر

لیگ ربات حلّ ماز: محمد مهدی توانایی مقدم   11 ساله از خمینی شهر

لیگ آزمایشگاه: محمد بابا احمدی     6 ساله از اصفهان

به گفته مریم مختاری دارای مدرک روان شناسی عمومی وسرپرست موسسات مطالعه و خلاقیت کودک و نوجوان استان اصفهان و مدیر موسسه مطالعه و خلاقیت خمینی شهر، طبق استعداد یابی کودکان و خردسالان خمینی شهری درطول 3 سال فعالیت موسسه، کودکان و نوجوانان خمینی شهر استعدادی فوق العاده در ریاضیات دارند.