ششمین همایش ملی روانشناسی، مشاوره و مددکاری اجتماعی

ارسال در علمی

ششمین همایش ملی روانشناسی، مشاوره و مددکاری اجتماعی اسفندماه سال جاری در دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرنگار فرصت دبیر اجرایی ششمین همایش ملی روانشناسی، مشاوره و مددکاری اجتماعی و استاد دانشگاه آزاد خمینی شهر در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان گفت: محورهای اصلی این همایش همان رهنمودهای ریاست محترم جمهور در بازگشایی دانشگاه ها و مدارس در سال جاری است. این محورها عبارتند از خلاقیت، پرسشگری، عمل گرایی و آینده نگری در آموزش. دکتر سمیعی افزود: اگر این چهار محور در همه کارها رعایت شود، موفقیت بیشتری حاصل خواهد شد.
وی با اشاره به این که در همه امور باید تحقیقات علمی صورت بگیرد افزود: از همایش سال گذشته مقالات معتبر علمی زیادی به دست آمد.
خانم دکتر نیک نژادی دبیر علمی این همایش ضمن اعلام این که زمان برگزاری همایش 9 اسفندماه است افزود: مهلت ارسال مقالات تا 21 دی ماه می باشد.
وی در خصوص سایر محورها و موضوعات همایش گفت: موضوعاتی چون رویکردهای نوین در مشاوره، نقش مشاوره در سلامت جامعه، مشاوره افراد با نیازهای ویژه، نقش مشاوره در بهبود زندگی سالمندان، نقش مشاوره در خانواده های دارای تعارض، فن آوری های نوین در علم روانشناسی، نقش روانشناسی بالینی در سلامت جامعه، درمان های اختصاصی در اختلالات روانی، مسائل روانشناختی خانواده و راهکارهای درمانی، راهکارهای کاربردی سلامت روانی، آموزش والدین و اختلالات کودکی، برداشت های درمانی از منابع دینی، تشخیص بیماری های روانی و رویکردهای درمانی، روانشناسی اسلامی و سلامت جامعه، مددکاری اجتماعی و آسیب های اجتماعی، مددکاری اجتماعی و چالش های پیش روی خانواده، مددکاری اجتماعی و صنعت، مددکاری اجتماعی و امنیت اجتماعی و رویکردهای نوین در مبارزه با مواد مخدر، محور مباحث این همایش هستند.