4 رتبه دو رقمی و 50 رتبه زیر هزار

ارسال در علمی

4 رتبه 2 رقمی و 50 رتبه زیر هزار حاصل کار کنکوری های امسال بوده است.به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین معاون آموزش اداره آموزش و پرورش با اعلام این خبر گفت: امسال در مقطع پیش دانشگاهی 1113 دختر و 617 پسر تحصیل می کردند و طبق آماری که از مدارس گرفته ایم 1050 نفر در دانشگاه ها پذیرفته شدند.

آقا کوچکی که در شورای آموزش و پرورش سخن می گفت، افزود: از این تعداد ، 468 نفر در دانشگاه های دولتی و 582 نفر در دانشگاه های غیر دولتی قبول شده اند و البته حدس می زنیم غیر دولتی ها بیشتر باشند. این در حالی است که سال گذشته آمار مذکور به ترتیب 400 و 280 نفر بوده است.

وی با اشاره به این که 50 رتبه زیر هزار را 32 دختر و 18 پسر کسب کرده اند افزود: تعداد دورقمی های امسال مثل پارسال 4 نفر بودند ولی تعداد رتبه زیر هزار ما در سال گذشته 28 نفر بودند و از این لحاظ افزایش چشمگیری داشتیم.
آقاکوچکی افزود: 17 دانش آموز ما توانسته اند در رشته های پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه های دولتی پذیرفته شوند.
معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش همچنین میانگین معدل کتبی شاخه نظری دانش آموزان شهرستان را 80/14 اعلام کرد و در این رابطه گفت: این عدد از میانگین های استان و کشور بالاتر بوده و ما در بین 41 منطقه استان رتبه دهم را به دست آورده ایم در حالی که سه سال پیش در این زمینه رتبه نوزدهم را داشتیم.
وی درصد قبولی دروس پیش دانشگاهی را هم 95/93 درصد عنوان کرد.


آقاکوچکی از رتبه دوم معدل کتبی هنرستان امیرکبیر و رتبه هشتم شهرستان در جشن ستارگان استان، به عنوان دیگر موفقیت های آموزش و پرورش شهرستان نام برد و افزود: همچنین در مسابقات آزمایشگاهی از 4 نفری که به منطقه کشوری رسیده اند یک نفر خمینی شهری بوده است. در طرح تعالی هم از 5 مدرسه ای که به مرحله کشوری رسیده اند یک مدرسه از خمینی شهر بوده است.


سرپرست فرمانداری در جلسه شورای آموزش و پرورش ضمن تقدیر از عملکرد این اداره و نیز رتبه های برتر در زمینه های مختلف، گفت: ما باید زمینه بروز استعدادها را فراهم کنیم و مدیرانی که در این راستا موفق تر عمل کردند تشویق کنیم تا باعث انگیزه سایر مدیران شویم.
مجتبی راعی به برگزاری طرح ملی المپیاد ورزشی اشاره کرد و گفت: با توجه به ضرورتی که برای تحرک دانش آموزان و مشکلات سلامتی که در آنها وجود دارد، از اعضای این جلسه می خواهیم پیشنهادات و همین طور امکانات خود در این خصوص را در جلسات بعدی مطرح کنند.