عوارض معوقه شهرداری خمینی شهر پرداخت شد

ارسال در علمی

رئیس دانشگاه صنعتی از پرداخت کل عوارض معوقه دانشگاه به شهرداری خمینی شهر خبر داد. به گزارش فرصت آنلاین به نقل از صاحب نیوز، محمود مدرس در نشست خبری و در جمع خبرنگاران گفت: دو صورتجلسه با شهرداری خمینی شهر به تصویب رسید و تمام عوارض از طریق منابعی که دولتی مشخص شد به شهرداری پرداخت گردید و در تمام اراضی مورد اختلاف نیز به توافق رسیدیم.
وی با بیان اینکه بسیاری از برنامه هایی که قرار است در وزارتخانه اجرا شود، پیش از ابلاغ به کشور در دانشگاه اجرا شده است، گفت: دانشگاه در مسائل و چالش های اساسی استان ورود پیدا کرده و در بحث آب طرح بزرگی با معاونت علمی ریاست جمهوری و استانداری منعقد کرده است.
رئیس دانشگاه صنعتی با تاکید براینکه این دانشگاه 40 سال پرتلاش و پر افتخار را سپری کرده است، گفت: این دانشگاه در حال حاضر حدود 500 نفر عضو هیئت علمی و حدود10 هزار نفر دانشجو دارد که بیش از نیمی از آن ها در دوره های تحصیلات تکمیلی مشغول هستند.
وی با اشاره به پذیرش 118 نفر دانشجوی خارجی در دانشگاه، گفت: در چهارسال قبل تعداد این دانشجویان 96 نفر بود.
مدرس در ادامه به تاسیس شعبه ای از دانشگاه صنعتی در دانشگاه پلی تکنیک سلیمانیه، نیز گریزی زد و گفت: دانشکده مشترکی با این دانشگاه تاسیس کردیم که به دلیل مشکلات اخیر این اقلیم موفق به جذب دانشجو نشدیم.
رئیس دانشگاه صنعتی با اشاره به ارتباط خوب دانشگاه صنعتی با دانشگاه های سوییس، تصریح کرد: مراکز علمی سوییس کمتر تحت تاثیر مسائل سیاسی بین الملل شکل می گیرند و حدود 11 نفر از نیروهای هیئت علمی ما برای فرصت های مطالعاتی به دانشگاه های سوییس رفته اند.
مدرس در بخش دیگری از سخنانش گفت: دانشگاه صنعتی بالغ بر 400 هکتار فضای سبز دارد که از بین رفتن آن اصلا به صلاح اصفهان و منطقه به سبب وجود صنایع بزرگ در کنار دانشگاه نیست.
وی خاطرنشان کرد: یک تصفیه خانه پسابی در دانشگاه ایجاد شده که برای آبیاری جنگل های دانشگاه از آن استفاده می کنیم و از طریق ساخت استخری آب های کانال زاینده رود که در سال چند روز به ما تعلق می گیرد را ذخیره می نماییم.
رئیس دانشگاه صنعتی با بیان اینکه حدود 70 میلیارد تومان کار عمرانی در طول چهارسال گذشته انجام شده، گفت: بیش از نیمی از این بودجه ها در حوزه تعمیرات اساسی هزینه شده است.
وی تاکید کرد: حدود یک ماه پیش کلنگ خوابگاه خیریه امام جواد(ع) را بر زمین زدیم که 120 واحد خوابگاه را شامل می شود.