بازدید سرپرست وزارت علوم ازشهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان

ارسال در علمی

سید ضیاء الدین هاشمی، سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پنجشنبه هفته گذشته در سفری ویژه به اصفهان آمد تا از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بازدید كند. هاشمی ضمن تاكید بر تقویت حمایت وزارت علوم از شهرک علمی€Œ و تحقیقاتی اصفهان، اظهار داشت: شهرک اصفهان به عنوان یک الگوی موفق در کشور مطرح است. رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نیز گفت: طی سه سال گذشته، ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه از طریق پارک€Œهای علم و فناوری جذب شده است. مهدی کشمیری تاكید كرد: این میزان جذب سرمایه در حالی است كه تنها یک درصد بودجه وزارت علوم به این پارک€Œها اختصاص دارد.
پارک€Œ علم و فناوری به سازمانی گفته می شود که با هدف افزایش ثروت در جامعه توسط متخصصان حرفه€Œای مدیریت می€Œشود و جریان دانش و فناوری را میان دانشگاه€Œها، موسسات تحقیق و توسعه، شرکت€Œهای خصوصی و بازار به حرکت می€Œاندازد. در واقع پارک علم و فناوری محیطی است که در آن واحدهای تحقیقاتی مستقل یا وابسته به سازمان€Œها و صنایع، یک جا مجتمع شده و زیر پوشش و حمایت قرار می€Œگیرند تا به خلاقیت و نوآوری بپردازند.در اصفهان نیز پارک های علم و فناوری از زمان تاسیس تاكنون بازدهی در خور توجهی داشته اند؛ به گونه ای که طی سه سال اخیر توانسته اند 200 میلیارد تومان جذب سرمایه كنند. به گزارش مهر، رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در جریان بازدید سرپرست وزارت علوم از شهرک علمی و تحقیقاتی اظهار داشت: تنها یک درصد از بودجه وزارت علوم به پارک€Œهای علم و فناوری اختصاص دارد و این رقم کم است و اگر بر این بودجه افزوده شود، شاهد دستاوردهای بیشتری خواهیم بود. مهدی کشمیری از برگزاری ماهانه رویداد «ایده€Œشو» در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان خبر داد و گفت: بیش از دو سال است که این رویداد را شاهد هستیم. رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، افزود: مجری طرح آمایش سرزمین و توسعه راهبردی استان اصفهان هستیم و در کارگروه€Œهای مختلف استان از جمله اشتغال و سرمایه€Œگذاری و اقتصاد مقاومتی حضور داریم؛ نگاه مدیریت در بحث توسعه را تغییر دادیم و در حال تزریق فکری این موضوع هستیم.

میزبانی کنفرانس انجمن موسسات و پارک€Œهای علم و فناوری
کشمیری با اشاره به اقدامات مربوط به توسعه استان اصفهان نیز گفت: علم€Œ و فناوری باید در متن توسعه باشد و هر کاری که برای توسعه کلان€Œشهر اصفهان ممکن باشد، انجام می€Œدهیم. او با تاکید بر لزوم بین€Œالمللی شدن شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تصریح کرد: ارتباط خوبی با سایر کشورها داریم؛ تعاملات خوبی با بانک جهانی و اسلامی و یونسکو داشته€Œایم و تلاش می€Œکنیم این تعاملات بیشتر شود.رئیس شهرک€Œ علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه تنها مرکز نوع ۲ کشور در اصفهان وجود دارد، اذعان کرد: این مرکز با کمک سازمان یونسکو ایجاد شده است و تنها مرکز نوع ۲ است که ماموریت مدیریت رشد پارک€Œهای علم و فناوری را بر عهده دارد. كشمیری ادامه داد: با بزرگ€Œ ترین پارک علم و فناوری در چین تفاهم€Œنامه€Œای برای برگزاری دوره€Œهای مختلف در این خصوص ایجاد شده است. او افزود: اصفهان میزبان کنفرانس انجمن بین€Œالمللی موسسات و پارک€Œهای علم و فناوری در سال ۲۰۱۸ شد که برای اولین بار در ایران شاهد برگزاری این کنفرانس خواهیم بود.

شهرک اصفهان از الگوهای نشاط و توسعه
سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نیز در جریان این بازدید از افزایش بودجه پارک€Œهای علم و فناوری خبر داد و گفت: به دنبال افزایش بودجه پارک€Œهای علم و فناوری هستیم تا شاهد توسعه این پارک€Œها و دستاوردهای زیاد آن باشیم. سید ضیاء الدین هاشمی، اظهار داشت: اگر یک درصد از بودجه های وزارت علوم که به پارک های علم و فناوری اختصاص می یابد، چنین دستاوردهایی به همراه داشته باشد، در صورت رشد ۱۰۰ درصدی می تواند سهم بسیاری در توسعه پارک€Œها و دستاوردهای آنها داشته باشد. او با بیان اینکه شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از الگوهای نشاط و توسعه است، گفت: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان یک الگوی موفق در کشور مطرح است، افزود: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در بخش تجاری سازی دستاوردهای علمی وارزش آفرینی و ثروت آفرینی درحوزه علم و فناوری دستاوردهای بسیار خوبی داشته و انتظار ما ادامه همین روند در آینده است. هاشمی با تاکید بر اینکه شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نباید از ماموریت های اصلی خود فاصله بگیرد، اظهار کرد: موفقیت شهرک در این است که ظرفیت های ارزشمند خود را در این مسیر به پیش ببرند.

اصفهانِ پیشرو
او با اشاره به اینکه اصفهان دومین استان در حوزه آموزش عالی است، تصریح کرد: این استان یک پایگاه اصلی دانشگاهی در کشور بوده، هست و خواهد بود و امیدوارم شاهد درخشش مراکز این استان باشیم و بسیار خوشحالم که دومین سفر استانی€Œام به اصفهان بوده است.سرپرست وزارت علوم عنوان کرد: شهرک علمی€Œو تحقیقاتی اصفهان در این عرصه پیشرو بوده است و دلیل اینکه اصفهان را انتخاب کردم، به دلیل اهمیت شهرک علمی€Œ و تحقیقاتی است. این شهرک دستاوردهایی به عنوان کانون اقتصادی و صنعتی دارد و در فرایند تحول و توسعه استان نقش€Œ آفرینی می کند. او در پایان با بیان اینکه در این بازدید با ظرفیت€Œها و دستاوردهای این شهرک آشنا شدم، افزود: امیدوارم این افتخار آفرینی€Œها بیشتر شود و در وزارت علوم نیز بررسی€Œهایی صورت گیرد و متناسب با ظرفیت€Œها حتما حمایت€Œها را از شهرک علمی€Œ و تحقیقاتی اصفهان تقویت خواهیم کر