سمینار «ایده یابی و راه اندازی کسب و کار» در دانشگاه آزاد برگزار شد

ارسال در خبر و گزارش

بحران بیکاری خصوصا در میان فارغ التحصیلان دانشگاه ها و متوقف شدن جذب نیروهای آماده به کار در کشور موجب شد تا مسوولان در دهه 80 و با شروع برنامه سوم توسعه به موضوع کارآفرینی توجه نشان دهند. در این برنامه توسعه كارآفرینی در سطح وزارتخانه€Œ های علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، €Œجهاد كشاورزی، صنایع و معادن و فلزات و همچنین موسسه جهاد دانشگاهی به دلیل ارتباط با فعالیت€Œهای آنها، مطرح شد. دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران نیز در همین راستا در سال 1386 تاسیس گشت.


به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، دانشگاه آزاد خمینی شهر نیز روز گذشته اقدام به برگزاری سمیناری چهار ساعته تحت عنوان « ایده یابی و راه اندازی کسب و کار» در دانشکده مکانیک نمود. مدرس این سمینار که خود اولین فارغ التحصیل کارشناسی ارشد کارآفرینی کشور بود، با پخش چند میان پرده از کارآفرینی های جهانی در عرصه های گوناگون از اجرای حرکات نمایشی با هدف درآمدزایی تا توانمندی های یک معلول و ساختن دستگاهی که همزمان درخت را قطع کرده، پوست می کند و قطعه قطعه می نماید و... به آماده سازی اذهان حضار در زمینه خلاقیت و ایده پردازی پرداخت.
مهندس جان نثاری در ادامه با طرح مثال هایی از کارآفرینان موفق خصوصا مثال های ملموس از کارگاه ها، رستوران ها و... فعال در استان پرداخت.


به فکر واداشتن حضار جلسه با طرح سوالی در رابطه با چگونگی تولید مبلمانی متفاوت موجب شد تا جلسه شکلی پویاتر به خود بگیرد. تولید مبلی که به سیستم سرمایشی و گرمایشی مجهز باشد، تولید مبلی که قابلیت تغییر رنگ داشته باشد و... از جمله ایده هایی بود که از جانب حضار مطرح شد.


وی که مدیر کلینیک کسب و کار ایران و مشاور بیش از 5 هزار کسب و کار در سراسر کشور می باشد، در ادامه به حدود صد نفر حاضر در جلسه که غالبا دانشجویان رشته مکانیک بودند، توصیه کرد که برای راه اندازی یک شغل همان ابتدا به فکر تاسیس شرکت نباشند، دکوراسیون گران قیمت در نظر نگیرند و وسایل دست اول نخرند.