شکوفایی صادرات غیر نفتی با اقتصاد مقاومتی

ارسال در خبر و گزارش

نماینده مجلس و عضو کمیسیون اقتصادی با تاکید بر ضرورت بسیج تمامی منابع انسانی و مادی در راستای نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی، گفت: مردمی کردن اقتصاد و اجرای اقتصاد مقاومتی راهکارهای برون رفت اقتصاد کشور از وابستگی به نفت است.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، محسن صرامی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت با اشاره به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، افزود: قطعا اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی به شکوفایی اقتصاد منتهی خواهد شد و باید توجه داشت تاثیرات مطلوب داخلی و خارجی از مزایای تحقق اقتصاد مقاومتی است.
نماینده مجلس ادامه داد: اقتصاد ایران در صورت تحقق کامل موضوع اقتصاد مقاومتی به استقلال خواهد رسید و از جایگاه خوبی در اقتصاد جهانی برخوردار خواهد بود.
وی افزود: با اعمال مدیریت صحیح و کار کارشناسی و علمی و همچنین بسیج تمامی منابع انسانی و مادی در تمامی ابعاد می توان به اهداف اقتصاد مقاومتی دست یافت.
صرامی ادامه داد: باید توجه داشت یکی از نکات مهم برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی در بخش تولید، توجه به موضوع بهره وری است، البته پیگیری تحقق سیاست های اصل 44 قانون اساسی نیز مقدمات تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم خواهد کرد و مجلس این مهم را با قدرت انجام می دهد.
وی افزود: برنامه ریزی های اقتصادی کشور باید مبتنی بر بندهای سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری باشد و نباید فراموش کرد که دشمنان دوست ندارند کشور به این هدف مهم نایل شود.
نماینده مردم خمینی شهر گفت: یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی این است که اقتصاد کشور مردمی شود و با توجه به نظر مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش ضریب نفوذ بخش تعاون، بنابراین باید سهم بخش تعاون را در اقتصاد کشور به 25 درصد رساند.
وی گفت: مردمی کردن اقتصاد و اجرای اقتصاد مقاومتی راهکار برون رفت اقتصاد کشور از وابستگی به نفت است.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: باید توجه داشت موضوع اقتصاد مقاومتی در شروع و افق آن با کم و کاستی روبرو نخواهد بود و نتیجه آن رفاه اقتصادی مردم خواهد بود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: کشورهای موفق در اقتصاد مانند مالزی و ژاپن در زمینه اقتصاد مقاومتی تجربیات خوبی دارند که می توان از آن استفاده کرد.