برخی مدیران بانکی بنگاهی فکر می‌کنند/ ضرورت افزایش شعب برخی بانک ها در شهرها

ارسال در خبر و گزارش

محسن صرامی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرنگاری خانه ملت، با انتقاد از تاخیر در اجرای گشایش ال سی 30 درصدی از سوی بانک ها، گفت: باید بانک مرکزی به ناهماهنگی های سیستم بانکی رسیدگی کند تا دیگر شاهد عدم اجرای برخی دستورالعمل ها و بخش نامه هایی که ابلاغ می شود، نباشیم.
صرامی با تاکید بر لزوم برخورد با مدیران بانکی که در انجام مسئولیت خود کوتاهی می کنند، گفت: متاسفانه بانک ها به فعالیت های غیر بانکی مانند دلالی روی آورده اند و از رونق تولید غافل شده اند.
وی افزود: تمامی بانک های کشور موظف به اجرای سیاست های کلان بانکی هستند و این موضوع پذیرفته نیست که عاملیت یک بانک از پرداخت تسهیلات از منابع صندوق ملی به تولید کننده خودداری کند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: در هر صورت امیدوارم نظارت کافی بر اجرایی شدن بخشنامه های بانک مرکزی صورت گیرد و همچنین شعب بانکی کافی نیز در تمامی نقاط کشور در خدمت مردم قرار گیرد.
وی با تاکید بر اینکه مدیران  بانکی کشور بنگاهی و به سود و زیان  فکر می‌کند و از ارائه خدمات بانکی به مردم غافل شده اند از کمبود تعداد شعب برخی بانک ها در شهرهای کشور، گفت: در برخی شهرهای کشور شاهد کمبود تعداد شعب هستیم به طوری که در سال گذشته تقاضایی مبنی بر ایجاد شعبه بانک در شهرهای اصغر آباد و وازیچه خمینی شهر با جمعیتی در حدود 40 هزار نفر، به بانک مرکزی ارائه داده شد که تا کنون به این تقاضا رسیدگی نشده است.