بیشتر زنان سیگاری از قشر تحصیل‌کرده هستند

ارسال در زنان و جوانان

رئیس دانشکده علوم تربیتی دانشگاه آزاد خوراسگان گفت: 4.3 درصد از زنان کشور سیگار استعمال می€Œکنند که بیشتر آنها نیز از قشر تحصیل€Œکرده هستند و مصرف سیگار را نوعی تشخص و ارزشمندی و مقابله به مثل با مردان می€Œدانند.

به گزارش فرصت آنلاین به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سیدحمید آتش€Œپور در نشست پیشگیری از اعتیاد بانوان با محوریت نقش سرمایه€Œهای اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد با اشاره به اینکه در مورد علل و عوامل اعتیاد بانوان نمی€Œتوان به وضوح سخن به میان آورد، اظهار کرد: در جامعه ما به زنان همیشه یک نگاه آرمانی بوده و در واقع نگاه واقع€Œبینانه وجود نداشته که بپذیرد زنان هم به واسطه مسائل و مشکلاتی که دارند به سمت مواد مواد مخدر کشیده می€Œشوند.
وی با بیان اینکه گرایش زنان به مواد مخدر روز به روز بیشتر می€Œشود، افزود: زن خانواده اگر معتاد بشود و مشکل پیدا کند، اساس خانواده به هم می€Œریزد.
رئیس دانشکده علوم تربیتی دانشگاه آزاد خوراسگان با تاکید به اینکه مواد مخدر بسیار راحت وارد زندگی افراد می€Œشود، گفت: انواع و اقسام اعتیاد در جامعه وجود دارد اما اگر بخواهیم به اعتیاد به شکل یک معضل نگاه کنیم، سرمایه€Œ روان€Œشناختی زنان را باید به سمت اعتیاد افزایش دهیم.
وی با اشاره به اینکه هیچ€Œکس از تهدید مواد مخدر در امان نیست، ادامه داد: مواد مخدر با خود سه ویژگی احساس نیاز شدید، وجود علاقه شدید به افزایش مداوم میزان مصرف دارو و وجود وابستگی روانی و جسمانی به آثار دارو را به همراه دارد.
آتش€Œپور گفت: 4.3 درصد از زنان کشور سیگار استعمال می€Œکنند که بیشتر آنها نیز از قشر تحصیل€Œکرده هستند و مصرف سیگار را نوعی تشخص و ارزشمندی و مقابله به مثل با مردان می€Œدانند.
وی آرایشگاه€Œها و باشگاه€Œ€Œهای ورزشی را از مهم€Œترین مراکز توزیع مواد مخدر به خصوص شیشه دانست و افزود: آمارهایی که در رابطه با ابتلای بانوان به مواد مخدر گزارش می€Œشود، علل اصلی اعتیاد زنان را از طریق آرایشگاه€Œها و باشگاه€Œها عنوان می€Œکند.
رئیس دانشکده علوم تربیتی دانشگاه آزاد خوراسگان به افزایش گرایش زنان و دختران به مصرف سیگار، قلیان و الکل اشاره و بیان کرد: یک زن معتاد ده€Œها برابر یک مرد معتاد می€Œتواند به جامعه ضربه بزند.
وی اضافه کرد: پیشگیری زنان از اعتیاد باید از سه طریق فردی، ارتباطی و اجتماعی باشد.
آتش€Œپور یکی از راه€Œهای مقابله با اعتیاد بانوان را سرمایه روانشناختی و خودکارآمدی به عنوان یک نیروی روانشناختی مثبت عنوان کرد و گفت: روانشناسی مثبت€Œنگر بسیار در این قضیه نقش دارد چرا که به جای پرداختن به نکات منفی به دنبال قدرت و توانمندی افراد است و از این طریق تغییر در اندیشه€Œها ایجاد می€Œکند.