افزایش 50 درصدی استفاده زنان جوان از مخدرها

ارسال در زنان و جوانان

معاون آسیب€Œهای اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: از سال گذشته تا امروز شاهد افزایش 50 درصدی استفاده از مواد مخدر در میان زنان جوان هستیم.
به گزارش فرضت آنلاین خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه اصفهان، خبرداد:غلامرضا محمدشفیعی صبح سه€Œشنبه دوم تیرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اعتیاد، آموزش و پرورش را تحت تأثیر قرار داده است، اظهار کرد: سن اعتیاد در کشور پایین آمده است و حدود 71 درصد از افرادی که برای اولین بار مواد مخدر را شروع می€Œکنند، زیر 17 سال سن دارند که این آمار تکان دهنده€Œای در رابطه با جوانان است.
وی با اشاره به تمایل بیشتر به مصرف مواد مخدر صنعتی در میان جوانان افزود: چالش بعدی در مصرف مواد اعتیادآور افزایش چشمگیر آن در بین زنان و دختران است به طوری که از سال گذشته تا امروز شاهد افزایش 50 درصدی استفاده از مواد مخدر در بین زنان جوان هستیم.
معاون آسیب€Œهای اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش ارگانی حیاتی در رابطه با پیشگیری از شیوع مواد مخدر در بین نوجوانان و جوانان است، افزود: تمام اعتباراتی که به بخش آسیب€Œهای اجتماعی اداره کل تخصیص یافته از سوی شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر بوده است.
محمدشفیعی اضافه کرد: اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان طرح€Œها و تفاهم€Œنامه€Œهایی را به سایر ارگان€Œها ارائه داده تا بتوان گام€Œهای بزرگی در رابطه با پیشگیری از مواد مخدر برداشت.
وی اظهار کرد: بیشترین میزان از بودجه معاونت آسیب€Œهای اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با توجه به تفاهم€Œنامه€Œای که با شورای مبارزه با مواد مخدر وجود داشت به شش منطقه خمینی شهر، زرین شهر، فلاورجان، شاهین شهر، برخوار و کاشان اختصاص یافت زیرا این مناطق با خطر بیشتری در حوزه آسیب€Œهای اجتماعی مواجه هستند.
معاون آسیب€Œهای اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: خیریه امام حسن عسگری(ع) که در زمینه پیشگیری از مواد مخدر فعالیت€Œهای خوبی انجام داده است همکاری مناسبی با آموزش و پرورش دارد و توانسته€Œایم با همکاری این خیریه در مناطق پر خطر برنامه€Œهای آموزشی اجرا کنیم.
محمدشفیعی ادامه داد: اولین برنامه آموزشی با همکاری این خیریه در رابطه با پیشگیری از مواد مخدر در منطقه حصه برگزار شد و تلاش می€Œشود تا در آینده این برنامه در مناطق جوی€Œآباد خمینی شهر، زینبیه، دارک و ارزنان نیز پیاده شود.