آوردن نان بر سر سفره 205 خانوار

ارسال در زنان و جوانان

چند روز پیش خانم احمدی زاده مشاور سازمان میراث فرهنگی کشور از خیریه کارآفرین نرجس خاتون (س) بازدید کرد. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، رییس این خیریه در این جلسه که رییس کل میراث فرهنگی استان نیز در آن حضور داشت، از ایجاد اشتغال برای 205 متقاضی کار در سال جاری خبر داد و گفت: از سال 88 که این خیریه به طور رسمی کار خود را آغاز کرده تا کنون برای 450 نفر فرصت شغلی فراهم نموده ایم. خانم حسینی افزود: اخیرا یک کارگاه سنگ های تزیینی راه اندازی نموده و برای 40 نفر از زنان بی سرپرست و بد سرپرست شهرستان زمینه کار فراهم کرده ایم. وی ضمن اشاره به آموزش 10 رشته هنری در این مرکز کارآفرینی نظیر خاتم کاری، مینا کاری، خیاطی، بافندگی و... از خرید محصولات خاتم هنرآموزان توسط اساتید این رشته و پیش فروش محصولات کارگاه سنگ های تزیینی خبر داد. حسینی از برپایی نمایشگاه دستاوردهای زنان سرپرست خانوار در نوروز 93 در یکی از مراکز گردشگری خمینی شهر نیز به عنوان یکی از اقدامات ویژه خیریه نرجس خاتون (س) یاد کرد.
وی از برخورداری نبودن محصولات مددجویان این خیریه از برند، نداشتن مجوز برای صدور کارت مربیگری و همچنین بهره مند نشدن مددجویان هنرمند از بیمه به عنوان مشکلات اصلی این مرکز کارآفرینی یاد کرد. در ادامه جلسه رییس کل میراث فرهنگی استان در رابطه با بیمه هنرمندان گفت: سهمیه استان صدور بیمه برای 40 هزار نفر بوده که تمام شده و ما سعی می کنیم که با رفع موانع و صدور مجوز این مشکل را حل کنیم. خانم توکلی یکی از مسوولان میراث استان نیز در اینباره از هیات مدیره این خیریه خواست تا اسامی هنرمندانی که نتواسته اند از مزایای بیمه بهره مند شوند، اعلام کنند تا اقدامات لازم انجام گیرد.


معاون سازمان میراث فرهنگی کشور نیز با تاکید بر نقش تربیتی زنان در جامعه، اقدامات خیریه نرجس خاتون (س) در کارآفرینی برای زنان بی سرپرست و بد سرپرست را بسیار ارزشمند دانست. احمدی زاده از راه اندازی بازارچه هایی برای فروش دستاوردهای زنان سرپرست خانوار با کمک مردم و مسوولان به عنوان راه حلی برای عرضه این محصولات و درآمدزایی نام برد.


خانم پریشانی عضو شورای شهر و مسوول امور بانوان فرمانداری نیز که در این جلسه حضور داشت، با اشاره به ظرفیت های بالای خیریه نرجس خاتون (س) گفت: این مرکز محدود به شهرستان نیست و باید شرایطی پیش آوریم که با صدور مجوزات لازم بهره وری آن بالا برود.


خانم حسینی در پایان ضمن تشکر از همکاری های خوب شهردار و شورای چهارم از عدم همکاری برخی نهادهای خدمت رسان شهرستان با این خیریه گلایه کرد.
شایان ذکر است چندی پیش نیز سهیلا جلودارزاده مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور زنان از این خیریه بازدید کرد.