نماينده: ميزان بيكاري در خميني شهر فاجعه است

ارسال در زنان و جوانان

abtahiنماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس با بیان این که اشتغال یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جوانان این شهرستان است، گفت: هم‌اکنون نرخ بیکاری خمینی شهر حدود ۲۲ درصد است.

به گزارش خبرگزاري ایمنا، سید‌محمد‌جواد ابطحی با بیان این که یکی از مهم‌ترین معضلات شهرستان خمینی‌شهر مشکل بیکاری جوانان است، افزود: هم‌اکنون بحث اشتغال مهم‌ ترین فکر و دغدغه جوانان این شهرستان را تشکیل داده است.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به این که نرخ بیکاری شهر خمینی‌شهر هم اکنون حدود ۲۲ درصد است، تصریح کرد: این نرخ برای شهری مثل خمینی‌شهربا جمعیتی حدود ۳۱۵ هزار نفر در حکم یک فاجعه و بحران است.

ابطحی با بیان این که راه‌ های فراوانی برای ایجاد اشتغال جوانان در خمینی ‌شهر وجود دارد، افزود: یکی از مهم ‌ترین راه‌ها برای رفع مشکل بیکاری تامین بازنشتگان است به این صورت که اگر دولت بازنشستگان را حمایت و کمک مالی بکند، این نوع افراد دیگر به سراغ کار‌های دوم و سوم نمی ‌روند و این باعث افزایش شغل برای جوانان می‌ شود.

وی با بیان این که شهر خمینی‌ شهر در پنج کیلومتری شهر اصفهان قرار دارد، گفت: طبق قانون در حاشیه شهر‌های بزرگ مثل اصفهان امکان احداث کارخانه و شهرک‌ های صنعتی نیست و این یکی دیگر از دلایل افزایش بیکاری در خمینی‌ شهر است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، تاکید کرد: مسئولان دولتی باید با احداث کارخانه‌ ها و شهرک‌ های صنعتی در جاهایی که غیرقانونی نیست زمینه را برای ایجاد اشتغال جوانان فراهم کنند.