آغاز به کار بنیاد بین‌المللی تعزیه در خمینی‌شهر

ارسال در تاریخ

مدیرکل ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: با مجوز وزیر ارشاد اسلامی انجمن بنیاد بین€Œ المللی تعزیه در خمینی€Œ شهر رسما کار خود را آغاز کرد.
به گزارش خبرنگار فرصت، حجت€Œ الاسلام حبیب€Œ الله ارزانی جمعه شب در حاشیه همایش تجلیل از 40 نفر از پیشکسوتان تعزیه€Œ خوانی استان و در جمع خبرنگاران گفت: استان اصفهان در حوزه شبیه €Œخوانی و تعزیه€Œ خوانی بالاترین رتبه را در کشور داراست.
وی اینکه هدف اصلی بنیاد بین€Œ المللی تعزیه را ایجاد همدلی و ارتقای تمامی گروه€Œ های تعزیه استان اصفهان دانست و افزود: تلاش می€Œ کنیم با توجه به جایگاه خاص و منحصر بفرد عزاداری خاندان عصمت و طهارت در ایام محرم و صفر برای تقویت هر چه بیشتر هنر تعزیه و شبیه €Œخوانی اقدام شود.
مدیرکل ارشاد استان اصفهان تصریح کرد: هنر تعذیه و شبیه€Œ خوانی در بین مردم استان اصفهان از جایگاه ارزشمندی برخوردار است.
وی با اشاره به اینکه هنر تعزیه به عنوان برگ زرینی برای کشور و نظام ما محسوب می€Œ شود، بیان کرد: هم نوا شدن و سازماندهی تمامی فعالیت€Œ های متولیان و فعالین هنر تعزیه از جمله محورهای اصلی فعالیتی بنیاد بین €Œالمللی تعزیه استان در بخش€Œ های مختلف خواهد بود.


ارزانی افزود: یکسان€Œسازی، پالایش، پاکسازی و حذف اشعار سست و ضعیف از جمله دیگر محورهای فعالیتی این بنیاد است.
وی گفت: هم نوا شدن گروه€Œ های تعذیه و تشکیل برنامه مشترک در طول سال، تجلیل از پیشکسوتان تعذیه از جمله برنامه دیگر بنیاد بین€Œ€Œ المللی ملی تعزیه در اصفهان خواهد بود.


مدیرکل ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: در بعضی از نسخ تعزیه و شبیه €Œخوانی ما شاهد بعضی مطالب غیر واقع و بزرگنمایی €Œهای بیش اندازه هستیم.
ارزانی تصریح کرد: تقویت و توسعه اخلاق حرفه€Œای هنر تعذیه، برگزاری دوره €Œهای آموزش تخصصی برای جوانان و نسل امروز برای ارتقای این هنر از جمله محورهای دیگر این بنیاد خواهد بود.


وی بیان داشت: بیش از یک€Œهزار و 200 گروه تعذیه و شبیه€Œخوانی در استان اصفهان به ثبت رسیده€Œاند و تعدادی از شهرهای استان از جمله شهرستان خمینی€Œشهر جایگاه وِیژه€Œای در تعزیه استان اصفهان دارند.

مدیرکل ارشاد استان اصفهان با اشاره به اینکه برگزاری دوره €Œهای تخصصی و آموزشی در سرلوحه برنامه€Œ های ما در استان خواهد بود، گفت: طرح تأیید صلاحیت و ساماندهی نسخه€Œ های واقعی تعذیه در تهران آغاز شده است.


وی با تأکید براینکه مسئولان شهرستان، معتمدین و خیرین خمینی€Œ شهر همکاری خیلی خوبی برای برگزاری اولین همایش تجلیل از پیشکسوتان تعزیه استان با ما داشتند، گفت: برنامه تجلیل از پیشکسوتان در قالب شورای تعذیه استان تدوام و استمرار خواهد داشت.


به گزارش خبرنگارفرصت مراسم تجلیل از 40 نفر از پیشکسوتان تعزیه استان به همت اداره فرهنگ ارشاد اسلامی خمینی€Œ شهر و مجموعه فرهنگی و مذهبی امام حسین (ع) محله باولگان برگزار شد.
برگزاری تعزیه آبرسانی حضرت ابوالفضل العباس (ع) توسط یکی برترین گروه€Œ های تعزیه استان از جمله برنامه €Œهای این مراسم بود.