خانه مجیر آماده بازدید دانش آموزان، دانشجویان و طلاب است

ارسال در تاریخ

کارشناس سازمان رفاهی تفریحی مستقر در خانه مجیر در گفتگو با خبرنگار فرصت آنلاین ضمن اعلام این خبر افزود: این مرکز آماده بازدید دانش آموزان است و این موضوع طی نامه ای به اداره آموزش و پرورش شهرستان اعلام شده است و تا کنون دانش آموزان چندین مدرسه از محل بازدید کرده اند. هوازاده ادامه داد: البته لازم است بسترهای دیگری در این مکان آماده شود تا بازدید کنندگان ضمن آشنایی با معماری این ساختمان که متعلق به دوران قاجار است با مشاهیر، هنرمندان، شاعران برجسته و مشاغل سنتی شهر نیز آشنا شوند. وی معتقد است اگر زمینه ها آماده شود دانشجویان دانشگاه های متعدد شهر هم که چندین سال در این شهر تحصیل می کنند، پیش از ترک خمینی شهر به شناختی نسبی از تاریخ، مشاهیر و قابلیت ها ی  شهر مادست می یابند.
هوازاده افزود: خانه مجیر از خانه های تاریخی شهرستان متعلق به دوران قاجار است که در دهه 80 توسط شهرداری خریداری وسپس مرمت شده است .
گفتنی است خانه سرتیپ، برج های کبوترخانه دستگرد و جوی آباد، چشمه لادر و مساجد جامع شهرستان از جمله مسجد جامع خوزان از دیگر نقاط دیدنی شهرستان است.
علاقمندان به بازدید از خانه مجیر می توانند با شماره تلفن های 3516566 و 3675615 تماس حاصل و هماهنگی های لازم را به عمل آورند.