وقتی ابن ملجم به خمینی شهر آمد
فیلمبرداری در ماه رمضان بود. در خانه قطام بودم که آقای میرباقری گفت: «کریم! میخواهم ضربت خوردن را برای شب نوزدهم بگذارم تا در آن حس قرار بگیری.» گفتم: «به قرآن اگر در آن شب بتوانم بازی کنم دیوانه میشوم!» از سه شب قبل از شروع اولین سکانس ضربت زدن، خواب نداشتم و میترسیدم اما تمام سعی خودم را کردم که با این نقش، مظلومیت علی(ع) را نشان دهم.
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران بازیگر نقش ابن ملجم به مشرق گفت: فیلمبرداری در ماه رمضان بود. در خانه قطام بودم که آقای میرباقری گفت: «کریم! میخواهم ضربت خوردن را برای شب نوزدهم بگذارم تا در آن حس قرار بگیری.» گفتم: «به قرآن اگر در آن شب بتوانم بازی کنم دیوانه میشوم!» از سه شب قبل از شروع اولین سکانس ضربت زدن، خواب نداشتم و میترسیدم اما تمام سعی خودم را کردم که با این نقش، مظلومیت علی(ع) را نشان دهم.
تعزیه های خمینی شهر اصفهان معروف بود. آن وقتها این تعزیه ها را از دست نمی دادیم. چادر تعزیه ای زده بودند که جوی پر آبی از میانش رد میشد. همیشه از شمر، از یزید، از لشکر اشقیا، از ارزق شامی و از همه کسانی که زیر آن چادر لباسهای قرمز مخالف خوانی را میپوشیدند بدم میآمد تا آن روز ظهر گرم تابستانی. هیچگاه آن صحنه از جلوی چشمانم محو نمیشود و همیشه روشن است که کودکی پابرهنه و دور از گریه های ما درش برای دوطفلان مسلم بازیکنان به کنار جوی آب آمد و ناگهان به درون جوی افتاد. هیچ کس برای نجات او قدمی برنمی داشت. انگار همه ایستاده بودند که مرگ یک کودک را در واقعیت ببینند که صدایی مرا از شوک این صحنه درآورد. بالاخره جوانمردی پیدا شده بود که خود را در میان آن جوی پرآب و عمیق بیندازد. خوب نگاه کردم. آن مرد کسی نبود به جز بازیگر شمر در تعزیه که دقایقی پیش دوست داشتم خفه اش کنم. مرد قوی هیکل و سیه چرده با سبیلهایی از بناگوش دررفته. شمر برای نجات آن کودک به آب زده بود، با تمام زین و یراق و زرهای که بر تن داشت. از آن شب، همیشه تا بعد از تعزیه ها می ماندم و هق هق گریه های مخالف خوانها را بعد از تعزیه می دیدم. مخالف خوانهایی که حاضر شده بودند لباس شمر و یزید به تن کنند تا مردم مظلومیت امامشان را بیشتر ببینند و لمس کنند.
Â
مخالف خوانهایی که حالا مدرن شده اند و جلوی دوربین باید طوری ایفای نقش کنند که مظلومیت اهل بیت(ع) بیش از پیش دیده شود. یکی از نقشهای منفی مجموعه های مذهبی هم که شاید به این زودی ها کسی نتواند نقش دیگری از او ارائه دهد نقش "عبدالرحمن بن ملجم مرادی (لعنة الله علیه)" قاتل امیرالمؤمنین علی(ع) است که هنرمند متعهد کشورمان "کریم اکبری مبارکه" آن را در بهترین شکل ارائه داد.
Â
در تمام این سالها کمتر سریالی مانند مجموعه امام علی(ع) به کارگردانی داوود میرباقری مورد توجه قرار گرفته است. سریالی که هم مخالف خوان داشت و هم موافق خوان. در آن مجموعه همه داریوش ارجمند (بازیگر نقش مالک اشتر)، سعید نیکپور (بازیگر نقش عمار یاسر)، پرویز پرستویی (بازیگر نقش محمد بن ابی بکر) و سایر بازیگران لشکر امام را دوست داشتند.
 شاید در آن مجموعه پرمخاطب و ماندگار سخت ترین کار بازی در نقش شقیترین بشری بود که تاریخ به خود دیده است. ابن ملجم مرادی. کسی که نه در میدان جنگ که در محراب نماز و از پشت، فرق مولا علی(ع) را شکافت. بازی در این نقش در آن سالهایی که سریال امام علی(ع) بسیار مورد توجه قرار گرفته بود و بسیار دیده میشد سخت بود که این سختی به دوش کریم اکبری مبارکه افتاد تا این بازیگر کارکشته تئاتری تصویری از ابن ملجم ارائه دهد که تا سال ها در ذهن مردم ثبت خواهد شد. هرچند که او در تمام این سالها در آثار مذهبی زیادی بازی کرده و اتفاقا نقش های مثبت زیادی هم داشته است.