اگر کسی دولت را هم قبول ندارد، بیاید رأی بدهد

ارسال در خبر و گزارش

مسأله انتخابات هفتم اسفند داغترین مطلبی بود که در خطبه های این هفته خمینی شهر به امامت آیت ا... حاج شیخ عباس رحیمی بیان شد. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین آیت ا... رحیمی در خطبه های این هفته با توجه به نزدیک شدن به انتخابات سه نکته را متذکر شد و گفت: یکی حضور حداکثری داشته باشید. حضور در انتخابات واجبست. اگر کسی دولت را هم قبول ندارد، کشور و استقلال را که قبول دارد، بیاید رأی بدهد. هر چقدر هم مسؤولان کشور بد باشند، یک مویشان شرف دارد به رؤسای جمهور و قدرتهای دیگر.


وی در دومین نکته به برخی ویژگیهای کسی که باید انتخاب شود، اشاره کرد و گفت: دغدغه اش باید پیاده کردن مسائل اسلامی باشد. خدمتگزار ملت و نظام باشد یعنی خادم باشد. بصیرت داشته باشد. چیز سرش بشود. اگر نماینده ای بصیرت نداشته باشد، کلاه گشادی سرش می رود. دارای دید سیاسی باشد و سیاست را بفهمد. در یک کلمه طرفدار اسلام ناب محمدی و ضد اسلام آمریکایی باشد.


خطیب جمعه از برخی قوانین کشور که از زمان قبل از انقلاب مانده است، انتقاد کرد و گفت:. این برای کشور ننگ است که هنوز مجلس آنها را اصلاح نکرده است. وقتی نماینده فرصت نداشته باشد و دنبال کارهای دیگر باشد، معلومست قانون پخته تحویل جامعه نمی دهد. آن وقتست که قوانین آبکی می شود.


نماینده ولی فقیه نکته سوم را خطاب به کاندیداها گفت: وحدت را حفظ کنید. این نباشد که مردم به نفع کاندیدایی، دیگری را تخریب کنند. باید در انتخابات اخلاق اسلامی رعایت گردد. از تفرقه و کدورت اعراض کنند. نباید انتخابات باعث تفرقه و تشتّت گردد که این را هیچ کس نمی پسندد و من هم اجازه تفرقه را در این شهر نخواهم داد.


حاج آقا رحیمی ادامه داد: از اسراف بپرهیزید. برخی کاندیداها سفره می اندازند که البته در این شهرستان کم داریم ولی این جور نماینده به درد جمهوری اسلامی نمی خورد. برای رفاقت در انتخابات باشید نه رقابت و عداوت. و سرانجام چه کاندیداها، چه طرفدارانشان، چه مردم تقوا، تقوا، تقوا.


استاد حوزه و دانشگاه از واژه «معرفی نامه» بجای «تبلیغات» استفاده کرد و گفت: هر کاندیدایی خود را معرفی کند. در «تبلیغات» عده ای دروغ، کلک و حقه می زنند. ولی در «معرفی» دروغ، تهمت، تخریب دیگران، التماس و زد و بند سیاسی لزومی ندارد.