شورای نگهبان باید دقت کند و صلاحیت افراد را احراز نماید

ارسال در خبر و گزارش

مسأله انتخابات و شورای نگهبان، لغو تحریمها و فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از جمله مطالبی بود که در خطبه های نماز جمعه این هفته خمینی شهر به امامت آیت ا... حاج عباس رحیمی بیان گردید.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین آیت ا... رحیمی در خطبه های این هفته با اعتقاد به اینکه تاکنون شورای نگهبان دقت کمی داشته ولی کسی حق ندارد به آن توهین یا اعتراض بیجا کند، گفت: شورای نگهبان باید دقت کند و صلاحیت افراد را احراز نماید. احراز صلاحیت مشخص کند یعنی این شخص به درد مجلس می خورد نه اینکه شخص خوبی است. هر فردی که بد نباشد، به درد مجلس نمی خورد. لذا ممکنست عده زیادی تأیید شوند ولی به درد مجلس نخورند. اینجاست که وظیفه نخبگان و مردم شروع می شود. کسی که به درد مجلس می خورد باید سواد و اطلاعات کافی، ایمان و تقوای کافی، فکر سیاسی و اقتصادی درستی داشته باشد تا بتواند مشکلات کشور را حل نماید.
وی ادامه داد: کسی که هیچ گونه پرونده سیاسی ندارد و در ظاهر فرد خوبیست ممکنست به درد مجلس نخورد.
نماینده ولی فقیه ضمن تشکر از دولت و مردم گفت: در هفته گذشته بخش دوم نتیجه مذاکرات هسته ای اعلام شد و آن تحریمهای ظالمانه لغو شد؛ البته تحریمهای هسته ای نه بقیه تحریمها. تا این اندازه هم کار خوبی بود. هم خدا را شکر می گوییم هم تشکر از زحمات دولت چون گام بلندی برداشته شد. با همت دولت و هدایتهای مقام معظم رهبری و مقاومت شما مردم حداقل جلوی یک ظلم گرفته شد.
خطیب جمعه با بیان توصیه های امام علی(ع) گفت: تا زمانی که شیطان نمرده است، از مکر و حیله او در امان مباش. غفلت نکن که ناگهان ضربه می زند و تو نمی فهمی از کجا خورده ای. در حال حاضر نیز شیطان بزرگ آمریکاست.
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به نامه مقام معظم رهبری خطاب به رئیس جمهور گفت: اولاً طرف مقابل شیطان و حقه بازست، مواظب باشید گولتان نزند. این قدر نامردند که بعد از توافق نامه تاکنون 5-4 مورد تحریم جدید علیه ایران وضع کرده اند. ثانیاً برخی گمان می کنند آمریکا به ایران لطف کرده تحریم را برداشته در حالی که از دشمن نمی توان توقع لطف داشت بلکه آنان ظلمی که می کردند، کمتر شده است. آن هم مجبور شدند کم کنند.
وی ادامه داد: ثالثاً مردم و دولت گمان نکنند عامل مشکلات اقتصادی کشور تحریم بود و الان تمام شد. خیر شاید 40% مشکلات این گونه بود بقیه مربوط به خودمان است که باید کمر همت را بست و در داخل کشور مشکل را حل نمود.
امام جمعه خمینی شهر با اشاره به فرا رسیدن سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران خطاب به جوانان گفت: هم کتب مربوط به انقلاب را بخوانید هم از بزرگترها که شاهدان عینی بودند، بپرسید تا از تاریخ انقلاب باخبر شوید که چقدر شیرین است حماسه و ایثار مردم. حیف است دانش آموزانی که در آینده صاحب کشور می شوند، این قضایا را ندانند که اگر ندانند فاجعه است و دشمن دست به کار می شود.
وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی امانت است و باید این امانت را به دست صاحبش رساند، گفت: این امانت را به کسی بدهیم که قدر آن را بداند. اگر آن فرد بداند که این امانت چه چیز گرانبهاییست، مثل جان از آن محافظت می کند. وظیفه همه آنانی که احساس تکلیف می کنند، اینست که در این بحث وارد شوند. یکی از کارهای دهه فجر همین است. باید در تمام مساجد جلسات پرسش و پاسخ گذاشته شود. مسائل مطرح گردد و ذهنها روشن شود.