پیروزی انقلاب ریشه در قیام 19 دی قم دارد

ارسال در خبر و گزارش

قطع رابطه عربستان، سالگر شهادت شهید هسته ای، شهادت شیخ نمر، سالگرد قیام 19 دی و سخنان مقام معظم رهبری از جمله مطالبی بود که در نماز جمعه این هفته خمینی شهر بیان شد.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین آیت ا... رحیمی در خطبه های این هفته با اشاره به ماجرای اخیر که عده ای به سفارت عربستان در تهران حمله کردند، گفت: یک اتفاق کوچک که ممکنست در جاهای دیگر هم بیفتد و دولت هم نمی خواهد. دولت عربستان بلافاصله قطع رابطه می کند و طی اقدامی سفارتخانه ایران را در یمن با موشک می زند. نه قطع رابطه ارزش داشت نه این کار نظامی که خلاف تمامی قوانین بین المللی بود. آل سعود دست به حرکات کودکانه می زند و تاوان این حرکات جاهلانه را خواهد داد.
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به 21 دی سالگرد شهادت شهید هسته ای احمدی روشن گفت: شهادتها هشداریست به دولت که مبادا آثار و زحمات این شهدا پایمال نشود که در قیامت باید پاسخگو باشد.
نماینده ولی فقیه با اشاره به شهادت روحانی شیعه آیت ا... شیخ نمر گفت: وی آزادی همه مردم عربستان را فریاد می زد نه فقط شیعه را. شیخ نمر سالهای بسیاری از عمرش را در زندان گذراند. فداکار بود، حرف مردم را می زد. چرا یک خانواده باید امور عربستان را در دست بگیرد؟
خطیب جمعه با بیان اینکه قیام 19 دی 56 باعث شد 22 بهمن57 به وجود آید، گفت: ریشه انقلاب اسلامی قم و روحانیت و مردم مؤمن و مسجدیهاست. چهلم شهدای قیام مردم قم در تبریز گرفته و آنجا تظاهراتی شد. و همینطور چهلم ها منجر به پیروزی انقلاب در 22 بهمن 1357 گردید.
آیت ا... رحیمی در پایان نکاتی از دیدار ائمه جمعه با مقام معظم رهبری و مسائل انتخابات نیز بیان نمود.
لازم به ذکرست که بعد از اقامه نماز جمعه نمازگزاران يکپارچه طی راهپیمایی فرياد مرگ برآل سعود سرداده و اقدام رژيم سعودي را در به شهادت رساندن آيت ا... شيخ نمر محکوم کردند.

عکس: سعید بیگی

photo 2016 01 09 10 06 48

photo 2016 01 09 10 07 08