انتقاد صریح امام جمعه از هجمه رسانه ای در ماجرای بیمارستان شهید اشرفی

ارسال در خبر و گزارش

نماز جمعه این هفته خمینی شهر به امامت آیت اله حاج شیخ عباس رحیمی برپا شد و بخشی از خطبه دوم به موضوع ماجرای بیمارستان آیت ا... اشرفی اختصاص یافت.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، امام جمعه با اظهار تاسف بسیار از انعکاس نادرست این خبر در رسانه های داخلی و خارجی گفت: چند روزست این مساله تمامی مسوولان شهرستان و استان و حتی کشور را گرفتار کرده و اعصاب همه خرد شده است. حتی من امام جمعه از شدت ناراحتی چندیست خواب درستی نداشتم. یک ماه پیش در ماجرای فیتیله و اهانت به آذری زبان ها از همین تریبون هشدار دادم که دشمن دنبال بهانه است مخصوصا در این مقطع زمانی که دو انتخابات را پیش رو داریم. دشمن از کوچکترین بهانه و حتی بی ارتباط سواستفاده می کند.


وی ادامه داد: کودک کُشان دنیا و یاغیان ملعون در مقابل کشتار ده ها هزار کودک و جوان، مرد و زن غزه، یمن، سوریه، فلسطین و دیگر کشورهای مظلوم صدایشان در نمی آید و خفه شده اند. حال اشک تمساح می ریزند و مثلا غصه می خورند و کشور ایران و نظام و مردم نجیب خمینی شهر را خراب می کنند به خاطر یک اشتباه کوچک جزیی.
نماینده ولی فقیه با تاکید بر بد بودن این کار کوچک گفت: دشمن با عَلَم کردن این اشتباه خیلی بد در ماهواره و اینترنت و شبکه های اجتماعی چه کسی را می خواهد فریب دهد؟ ملت ایران خیلی فهمیده است. مردم دشمن را می شناسند.


اول اینکه این کار غلط بود و کسی نمی تواند آن را توجیه کند. کار کوچک بود اما خیلی زشت. ولی می شد درون شهرستان به راحتی جمعش کرد. البته بعدا از آن کودک دلجویی شد، معاینه و معالجه گردید و به راحتی جمع شد.


آیت اله رحیمی افزود: در برخی شبکه های مجازی آمده که چرا به مردم دیگر کشورها کمک مالی می شود ولی در این مورد اینگونه عمل شده؟ درحالی که هر انسان عاقلی می فهمد در این ماجرا بحث پول نبوده. شهرستانی که خیّرین بزرگی دارد که در کشور زبانزدست و ماهانه چند صد میلیون تومان به خیریه های مختلف و افراد فقیر کمک می کنند، از پرداخت این پول ناچیز عاجز نیست.


خطیب جمعه خمینی شهر با اشاره به اینکه با متخلفان این ماجرا برخورد شده است، خواستار برخورد شدید با کسانی شد که به انتشار این خبر پرداختند و گفت: تا زمانی که این خبر منتشر نشده بود، تخلفی کوچک بود ولی حال که با هزار و یک دروغ و نقشه منتشر شد کار سیاسی و ضد نظام شد و باید برخورد جدی تر انجام گیرد. چرا اینان با انتشار این کار هم آبروی شهر را بردند هم آبروی نظام اسلامی؟ چه کسانی و با چه هدفی منتشر کردند؟ چه کسانی جو ایجاد نمودند؟ و متاسفانه عده ای تابع جو شده اند مانند آن مسوول استانی که در مصاحبه اش جوگیر شده و گفته «ما جراحی پلاستیک می کنیم» در حالی که زخم کوچکی بوده و آن مسوول اصلا ماجرا را نمی دانسته است. البته آن مسوول بی اطلاع حق نداشته مصاحبه کند و بگوید جراحی پلاستیک می کنیم که دیگران بگویند «وای چه خبر شده»


عاملان اصلی باید به حسابشان رسیدگی شود اما پشت پرده چه خبر است؟ آنها باید شناسایی شوند. همان هایی که ماجرا را سیاسی کردند؛ این قضیه را بزرگ کردند و با این کار حیثیت مردم شهر را زیر سوال بردند.


رحیمی با انتقاد از صدا و سیما گفت: من هنگامی که شنیدم تمام شبکه های صدا و سیمای خودمان خبر را پخش می کنند، آتش می گرفتم. لذا یکی از گله های مردم به صدا و سیما همین است. چند روز پیش شهید مدافع حرم در این شهر با شکوه و عظمت تشییع شد. چند ثانیه از این مراسم از تلویزیون پخش شد؟ از کدام شبکه سراسری؟ این همه پزشک آبرومند و پرستار خدمتگزار را چرا مطرح نمی کنید؟ چرا آبروی شهر را می برید؟ چرا منفی ها را مطرح می کنید ولی مثبت ها را نه؟ چرا از عزاداری های خوب این شهر نمی گویید؟ چرا چند ثانیه از نماز جمعه باشکوه و کم نظیر استان را نشان نمی دهید؟ به خاطر هیچی ما دشمن به شاد شدیم.


من معتقدم متخلفان بیشتر از آنی که محکوم شده اند، باید کیفر شوند تا قداست پزشک و علم پزشکی مصون بماند. شاید می خواستند طرح های خوب دولت مانند طرح سلامت همگانی را زیر سوال ببرند.


من از قداست پزشک دفاع می کنم و خدای ناکرده اشتباه دو سه نفر به همه پزشکان و پرستاران تعمیم داده نشود. پزشکانی که برخی مواقع رایگان به مناطق محروم و روستاها می روند و مردم ضعیف را معاینه می کنند. خدای ناکرده نمی خواهیم صنف پزشکان متعهد و دلسوز را خدشه ساز کنیم.


نماینده ولی فقیه در خمینی شهر با تاکید بر اینکه صدا و سیما به شهرستان آسیب رسانده است، گفت: من از صدا و سیما می خواهم جبران کند. بیاید تمام کارهای خوب شهرستان را مطرح سازد؛ خیرین، کارهای خیر، شهدا و.... من از غیرت، عظمت و آبروی مردم دفاع می کنم و دیگران هم باید جبران کنند. دیگر حق ندارد کسی خبر منفی را از شهرستان منتشر سازد چون دست بیگانه در کارست. اگر منتشر کند باید به مردم معرفی شود.


امام جمعه گفت: با مطرح کردن این ماجرا آبروی نظام و مسوولان کشوری را نیز بردند. چه کسانی؟ آنانی که در مقابل کودک کشی های استکبار سکوت کرده اند و حال دایه از مادر مهربان تر شده اند. دشمن بداند اینجور چیزها نمدی نیست که بخواهند از آن کلاهی برای خود ببافند، بروند فکر دیگری بکنند. ملت ایران انگلیس و آمریکا را می شناسد. بی بی سی و رادیو آمریکا را می شناسد و می گوید مرگ بر همه شان.