«مدرس»های شهر را پیدا کنید

ارسال در خبر و گزارش

انتخابات مجلس دهم، شهادت سردار عبدالرضا مجیری، زیارت اربعین و بحث دیدار رییس جمهور روسیه با مقام معظم رهبری از جمله مباحثی بود که این هفته در نماز جمعه مطرح گردید.


به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، آیت اله حاج شیخ عباس رحیمی در خطبه های این هفته با اشاره به سالگرد شهادت آیت ا... مدرس در دهم آذر و روز مجلس گفت: در ماه های آینده باید بیشتر حواسمان را جمع کنیم چرا که انتخابات مجلس در پیش است. مردم باید «مدرس»های شهر را با تفکر شهید مدرس پیدا کنند. الان هم از مجلس شورای اسلامی راضی هستیم اما اگر عده ای معدود مدرس گونه در مجلس داشتیم، خیلی از معضلات کشور بهتر از این حل می گشت. کسی را به مجلس بفرستید که آبروی شهر و کشور و نظام باشد و شرایط مدرسی داشته باشد.


استاد حوزه و دانشگاه خطاب به ولایتمداران گفت: آنانی که دلسوز نظام و انقلاب و ولایتمدار واقعی هستند، اولا متحد شوند. ولایتمداران که چند دسته اند، ولایتمدار واقعی نیستند. این چند دستگی جز ضربه به نظام نتیجه ای در بر ندارد.


خطیب جمعه خمینی شهر به شهادت سردار عبدالرضا مجیری از مدافعان حرم در سوریه اشاره کرد و گفت: خط مقدم ما سوریه است. آنجا دفاع می کنیم تا مجبور نشویم روزی در داخل کشور با این دشمنان بجنگیم. ان شاءا... بعد از ظهر شنبه در مراسم تشییع پیکر این شهید شرکت کنید و با حضورتان در این مراسم از وی تجلیل کنید.


نماینده ولی فقیه در بخش دیگری از خطبه ها گفت: اندر صفات مؤمنان زیارت عاشورا و یا دیگر زیارات امام حسین(ع) نیامده بلکه طبق روایات زیارت اربعین نشانه مؤمن ذکر شده است. گویا ائمه(ع) این روزها را می دیدند که زیارت اربعین می تواند کربلا را باز مطرح کند و نهضت حسینی را زنده نماید و ارتباط میلیونها انسان را با کربلا و شهادت برقرار کند. آنانی که روز اربعین در کربلا هستند خوش به سعادتشان و از جاماندگان دعوت می شود ان شاءا... صبح چهارشنبه در مراسم اربعین حسینی در همین مصلی شرکت نمایند.