خیرین خمینی شهری در بخش بهداشت و درمان استان پیشرو هستند

ارسال در خبر و گزارش

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان گفت: دانشگاه علوم پزشکی در سالهای گذشته از حمایتهای خیرین خمینی شهری در بخش بهداشت ودرمان بهره مند بوده، فعالیت و مشارکت خیرین خمینی شهری در بخش بهداشت ودرمان استان پیشرواست ودر این بخش رقابت خوبی بین خیرین خمینی شهر ونجف آباد وجود دارد.


دکتر غلامرضا اصغری درحاشیه بازدید خود از مراکز بهداشتی ودرمانی شهرستان خمینی شهر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در بخش بهداشت ودرمان خمینی شهر ونجف آباد فعالیتهای خوبی را ازخیرین شاهدهستیم گفت: دربخش خیرین غیر وابسته با دانشگاه علوم پزشکی ، خیرین خمینی شهری با راه اندازی مراکز بزرگی همچون خیریه ومرکزتحقیقاتی حضرت رسول اکرم (ص) و خیریه حضرت ولی عصر (عج) به عنوان حامیان وبازوان بخش بهداشت درمان شهرستان خمینی شهر محسوب می شوند.


وی با تاکید براینکه با کمک خیرین بهداشت ودرمان خمینی شهری بخشی از طرحهای وپروژه های بهداشت و درمان در حال ساخت واجراست گفت: خیرین خمینی شهری به عنوان ظرفیت خیلی مهمی در تامین کمبود ورفع مشکلات بهداشت ودرمان شهرستان برای ما محسوب می شوند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به حجم تراکم جمعیتی خمینی شهر ومخصوصا اقشارمحروم ومهاجر از استان و شهرستان های همجوار گفت: امیدواریم با توجه به شرایط سخت مالی حمایتهای خیرین خمینی شهر در ساخت و اجرای طرحهای نیمه تمام از جمله بیمارستان ساعی ادامه پیدا کند.


وی با اعلام خبراینکه دانشگاه علوم پزشکی استان با تاسیس و راه نداری دانشکده پرستاری مرکزخیریه تحقیقاتی حضرت رسول اکرم (ص) خمینی شهر موافق است از این طرح حمایت می کنیم گفت: برای اجرای شدن این طرح منتظر صدورمجوز وزارت بهداشت ودرمان هستیم.


دکترغلامرضا اصغری با بیان اینکه مسئولین شهرستان از ما در خواست تاسیس دانشگاه پرستاری را دارند گفت: زیر ساخت مورد نیاز این طرح در مرکزخیریه تحقیقاتی حضرت رسول اکرم (ص) خمینی شهر محیاست و در سال اینده نیرو های جدید از طریق آزمون کنکور رسمی جذب شوند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان به اشاره به اینکه مسئولین و مردم شهر درچه از ما در خواست تقویت وساماندهی مرکزدرمان بستراین شهر را داشتند گفت: ازنظرما این مرکز به عنوان یک مرکز شبانه روزی درمانی و پزشکی محسوب می شود ، این مرکزدر گذشته بخش خصوصی تحویل شده بود.


وی با اینکه مردم شهر درچه از روند مدیریت وخدمات این مرکز ناراضی بودند واز ما تقاضای بازگشت به مدیریت دولتی این دارند گفت: با دستور وزیر بهداشت این مرکز از مدیریت بخش خصوصی بازپسگیری وخارج شده است هم اکنون متولی آن شبکه بهداشت ودرمان می باشد.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: امیداریم بتوانیم نیرو درمانی و متخصص با توجه به نیاز اصلی مردم در بخش زنان و زایمان واطفال وداخلی این مرکز تا در ماههای آینده تامین و مستقر کنیم.


وی با تاکید براینکه در بازدیدی که داشتم به مسئولین شبکه بهداشت ودرمان شهرستان کلیه خدمات مورد نیاز مردم اعم تخصصی ، بهداشتی و درمانی در حال اجراست فعال بود گفت: با بازسازی بیمارستان اشرفی و فعال شدن درمانگاه تخصصی بخش زیادی از نیازهای درمانی مردم خمینی شهر با تعرفه کاملا خدمات دولتی مرتفع خواهد شد.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان با بیان اینکه درسال جاری در حوزه درمان درحدود58 میلیارد ریال ودرحوزه بهداشت درحدود 40 میلیارد به شهرستان خمینی شهراختصاص پیدا کرده گفت: خوشبختانه با زحمات و تلاش مدیریت خوب مسئولین وبهداشت ودرمان شهرستان بخش عمده ای از منابع تخصیصی جذب شده است و بخش دیگر نیز تا انتهای سال تخصیص پیدا می کند.


دکتر غلامرضا اصغری با بیان اینکه به دعوت فرماندارشهرستان خمینی شهر از مراکز بهداشت و درمان شهرستان بازدید داشتم گفت: در جلسه ای مشترک با حضورمسئولین شهرستان فعالیت واقدامات انجام شده در حوزه بهداشت ودرمان و مخصوصا طرح تحول نظام سلامت مورد ارزیابی قرار گرفت.


وی با اشاره به اینکه نسبت به سال های گذشته بودجه قابل توجهی در حوزه زیرساختهای بهداشت و درمان شهرستان تخصیص و هزینه شده است گفت : در دوسال گذشته تحول خیلی خوبی در بازسازی وساماندهی پایگاههای بهداشتی و تامین تجهیزات پزشکی مورد نیازشهرستان انجام شده است.


دکتراصغری با بیان اینکه امیدواریم این حجم فعالیت و بودجه در بالابردن کیفیت خدمات پزشکی و درمانی و پزشکی به مردم شهرستان کمک کند گفت:در کلیه مراکز شهرهای کوچک و مناطق زیر جمعیت 20هزار نفرشهرستان خمینی شهر نیروی لازم تامین شده ودر هیچ از مراکز درمانی و بهداشتی مورد نظر با کمبود پزشک روبرو نیستیم.


رئیس دانشگاه علوپزشکی با بیان اینکه برنامه تحول نظام سلامت طبق برنامه در خمینی شهردر حال اجراست گفت:تلاش می کنیم طبق برنامه زمانبدی کلیه مناطق شهرستان را تحت پوشش قراردهیم وبا تشکیل پرونده سلامت برای کلیه شهروندان در حوزه بهداشتی، مراقبت و پیشگیری از بیماری انجام شود.


اصغری با تاکید براینکه یکی از موضوعات مهم این بازدید طرح تجهیز وراه اندازی بیمارستان منظریه خمینی شهر به عنوان یکی اولیتهای مهم شهرستان واستان بود گفت:امیدواریم با حمایت مسئولین وزارت بهداشت ودرمان هرچه سریعتر تجهیزات این بیمارستان بیمارستان منظریه خمینی شهر تامین گردد.


وی با اشاره به اینکه نیرو مورد نیاز بیمارستان منظریه خمینی شهر تامین وجذب شده اند گفت: در سال گذشته با پیگیری مسئولین شهرستان ونماینده مردم در مجلس دستور تخصیص تجهیزات مورد نیاز توسط وزیر بهداشت ودرمان با هزینه بالغ بر10 میلیارد تومان صادر شده است.


وی با تاکید براینکه با تخصیص تجهیزات مورد نظر تا زمان تکمیل نهائی بیمارستان و تحویل به دانشگاه علوم پزشکی استان تجهیزات مورد نیازبیمارستان منظریه در شهرستان مسقتر خواهد شد گفت:تلاش می کنیم تا آخر سال جاری مراحل تحویل و تامین تجهیزات بیمارستان منظریه خمینی شهر انجام شود در در سال آینده با حضور وزیر بهداشت و مسئولین کشور بیمارستان منظریه رسما افتتاح وبه بهره برداری برسد.


وی با بیان اینکه از بیمارستان خیر ساز ساعی خمینی شهر بازدیدی داشتیم گفت: به همت خیرین خمینی شهری روند ساخت وساز بیمارستان ساعی با هزینه بالغ بر 20 میلیارد تومان و در 8 طبقه پیشرفت فیزیکی رشد عمرانی خوبی داشته است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به اینکه با توجه به شرایط اقتصادی بیمارستان ساعی خمینی شهر در بخش مالی با مشکلاتی برخورد نموده است گفت: در این سفر مقرر شد 10 میلیارد تومان از محل اعتبارات تسهیلات بانکی با کمترین سود بانکی وحمایتی به عنوان کمک به روند طرح و تسریع در اجراء تامین و تخصیص پیدا کند.

وی با توجه به مشکلات و موانعی در دریافت تسهیلات بانکی وجود دارد گفت: امیداوریم در ماههای آینده تسهیلات مورد نظر خیرین بیمارستان ساعی تامین و تخصیص پیدا کند.