تخریب 50 حلقه چاه تولید ذغال غیر مجار در شهر کوشک

ارسال در خبر و گزارش

شهردار شهر کوشک گفت: دراولین مرحله با حمایت شورای شهرکوشک، مسئولین شهرستان خمینی شهر با مجوز مراجع قضائی 50 حلقه چاه تولید ذغال غیر مجاز تخریب و مسدود شد.


محمد حسن یاری گفتگو با خبرنگار فرصت با بیان اینکه شهر کوشک یکی از مناطق وشهرهای مهم از نظر وجود باغات و اراضی کشاورزی و به عنوان شش تنفسی غرب کلان شهر اصفهان محسوب می شود گفت: متاسفانه در سال های گذشته مراکز تولید ذغال در این شهر وحوزه شهرستان خمینی شهر توسعه یافته چشم گیری یافته بود.
وی با اشاره اینکه بخش عمدی از ذغال مصرفی شهر اصفهان وشهرهای همجواری در این شهر به روش سنتی تولید می شود گفت: فعالیت رو به رشد فعالیت و آلایندگی واحدهای تولید ذغال خسارت سنگینی به سلامتی همشهریان، ساکنین و باغات و اراضی کشاورزی منطقه وارد کرده است.


شهردارشهر کوشک گفت: بخش عمده ای ازچوب های مصرفی تولید کنندگان ذغال چوب های قاچاق شده از منابع و مناطق طبیعی زاگرس می باشد و ما در این بخش شاهد ازبین رفتن جنگل های بلوط استان های همجوار ومصرف در شهر کوشک هستیم.


یاری با بیان اینکه در حال حاضر 80 الی 100 واحد تولید غیر مجاز ذغال در شهر کوشک و حاشیه شهرستان خمینی شهر فعالیت می کنند گفت: درهریک از این کارگاهها تولید ذغال بین 5الی 10 حلقه چاه تولید ذغال و در مجموع بیش از 500 الی 600 حلقه چاه در سطح شهر کوشک وحاشیه خمینی شهر فعالیت و تولید آلایندگی زیست محیطی می کنند.


شهردار کوشک با بیان اینکه به راحتی امکان استفاده از روش های به روز و جدید صنعتی تولید ذغال برای تولید کنندگان وجود دارد گفت: در ماه های گذشته با همکاری وحمایت شورای شهر کوشک تلاش کردیم با شناسائی تولید کنندگان دستگاه های تولید صنعتی ذغال کشور به تولید کنندگان معرفی شود تا با این روش از حجم آلایندگی ایجاد شده کاسته شود.


وی با بیان اینکه در یکسال گذشته به صورت همزمان شهرداری شهر کوشک با حمایت مسئولین شهرستان اقدامات و مراحل قضائی برای برخورد با تولید کنندگان ذغال را پیگیری نمود گفت: شهرداری شهر کوشک عزم جدی دارد با حکم مراجع قضائی با جمع آوری و تخریب چاههای تولید ذغال از فعالیت و افزایش آلایندگی و خسارت به اراضی و باغات و ساکنین همجوار جلوگیری کند.


وی با تاکید براینکه عدم فعالیت این تعداد تولید کننده ذغال به کاهش آلایندگی و خسارات زیست محیطی و انسانی کمک زیادی می کند گفت: تا سه ماه آینده کلیه

چاه های غیر مجاز و تولید کننده آلایندگی ذغال شهرکوشک جمع آوری و تخریب خواهد شد.