هر سال به عزاداری ها چیزی اضافه می کنند

ارسال در خبر و گزارش

بدعت، سکوت علما، فریضه امر به معروف و نهی از منکر، استکبار جهانی و شعار مرگ بر آمریکا از جمله مطالبی بود که در خطبه های نماز جمعه این هفته بیان شد.

به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، آیت اله رحیمی در خطبه های این هفته با اشاره به حدیث نبوی «إِذَا ظَهَرَتِ الْبِدَعُ فِی أُمَّتِی فَلْیُظْهِرِ الْعَالِمُ عِلْمَهُ فَمَنْ لَمْ یَفْعَلْ فَعَلَیْهِ لَعْنَةُ اللَّه» گفت: منظور از عالِم می تواند سخنران، روحانی، مداح، بانی و کلاً دست اندرکار هیأت باشد. اگر دید بدعت یعنی چیزهایی که جزء دین نیست و اضافه شده، پیدا شد، باید علمش را آشکار كند، نباید سکوت کند وگرنه خدا او را لعنت می کند. مگر بدعت شاخ و دم دارد؟! متأسفانه هر سال به عزاداری ها چیزی اضافه می کنند.
وی سکوت کردن را به یک بیماری تشبیه کرد و ادامه داد: اهلبیت(ع) بخاطر سکوت مسلمانان خانه نشین شدند. تا کِی سکوت و مصلحت اندیشی؟!
خطیب جمعه خمینی شهر با اشاره به آیات و روایات در مورد فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: همه را نادیده گرفته و چسبیده ایم به اینکه برخی علما گفته اند اگر احتمال تأثیر وجود ندارد، واجب نیست درحالی که خیلی جاها اثر دارد ولی ما فکر می کنیم بی تأثیرست. در واقع می ترسیم مبادا کسی چیزی بگوید یا تحقیرمان کند. سکوت می کنیم و این فریضه را ترک کرده ایم.
نماینده ولی فقیه ضمن تشکر از مسوولان، دانش آموزان و دیگر اقشاری که در راهپیمایی 13 آبان شرکت کردند، گفت: بیش از 70 سال است آمریکا سردمدار استکبار جهانی است و به همه کشورهای جهان مستقیم و غیرمستقیم ظلم و جنایت کرده است. از سال کودتای 28 مرداد سال 1332 تاکنون هم توطئه €Œهای استکبار جهانی بر ایران وارد شده و محدود به امروز نیست. حال به دنبال آن هستند گذشته ننگین و جنایات خود را بر کشور ما پاک و خود را دوست ملت ما معرفی کنند.


امام جمعه خمینی شهر در پایان ضمن تسلیت شهادت حضرت زین العابدین(ع) گفت: شب شهادت در آستان مقدس امامزاده سید محمد(ع) که از نوادگان این امام همام است، همایش بزرگداشتی همراه با سخنرانی امام جمعه اصفهان آیت ا... طباطبایی نژاد برگزار می گردد.