عزاداری ها باید بصیرت ما را افزایش دهد

ارسال در خبر و گزارش

نماز جمعه این هفته خمینی شهر به امامت امام جمعه موقت حجت الاسلام و المسلمین کمالی برگزار شد. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین کمالی در خطبه های این هفته ضمن تشکر از شورای شهر و شهرداری خمینی شهر به خاطر توسعه فضای سبز و عمران و آبادانی شهر گفت: حل مشکلات مردم باید دراولویت باشد. وی رسیدگی به نقاط آسیب پذیر در هنگام بارندگی را نیز از دیگر اولویت های شهرداری دانست.


بر اساس همین گزارش آنچه بخش مهمی از سخنان امام جمعه را به خود اختصاص داد موضوع انتخابات بود.
حجت الاسلام کمالی دراینباره گفت: انتخابات نباید باعث تفرقه باشد بلکه باید باعث وحدت گردد. هر جا پراکندگی باشد، شکست وجود دارد. مردم موحد باید با وحدت به هدف برسند نه اینکه شکست بخورند. خداوند پیروزی این افراد را تضمین کرده ولی به شرط وحدت.


وی افزود: امیرالمومنین علی(ع) بعد از قضایای سقیفه به خاطر حفظ وحدت صبر و سکوت کرد. از بیوت امامان(ع) ندای وحدت برمی خاست ولی از طرف مخالفان آنان ندای تفرقه.
امام جمعه موقت خمینی شهر ضمن تشکر از دست اندرکاران هیئات مذهبی و مردم عزادار در این ایام این عزاداری ها را مایه عزت و آبروی شهر دانست و گفت: فلسفه عزاداری بی ارتباط با فلسفه قیام اباعبدا...(ع) نیست. امام حسین(ع) شهید شد تا مردم را از جهل نجات دهد، امر به معروف و نهی از منکر کند. عزاداری برای این بزرگواران به معنای این است که ما مردم با شما اهلبیت(ع) هستیم. عزاداری ها باید باعث افزایش بصیرت گردد و آگاهی ما را نسبت به جامعه بیشتر کرده و دشمن شناسی مان را افزایش دهد.


برخی گمان نکنند خمینی شهر محلی است برای اینکه کارهای تخطیری بکنند و اعمالی انجام دهند که با فلسفه عزاداری هماهنگ نیست.