با چه مجوزی دوباره نام خمینی شهر را بر سر زبان ها انداختند؟!

ارسال در خبر و گزارش

شهروندان خمینی شهر روز چهارم آبان را با اتفاقی تلخ آغاز کردند. یکی از عناوین صفحه اول روزنامه سراسری فرهیختگان یاد فاجعه خرداد 90 را در دل ها زنده کرد: «فاجعه خمینی شهر در باراجین قزوین تکرار شد» بلافاصله پس از انتشار و توزیع این روزنامه، خبرگزاری های بزرگ و کوچک اعم از خبرآنلاین، تابناک، الف، آفتاب، ایسنا و... به انتشار بی کم و کاست مطلب مورد نظر پرداختند و خبر کو به کو تکرار شد و همه جا پیچید.

آن زمان که فاجعه باغ از خرداد ماه تا مهرماه 1390 خوراک خبری رسانه ها شده بود هیچ رسانه ای برای تبیین این اتفاق به هیچ اتفاق مشابه دیگری استناد یا حتی اشاره هم نکرد اما خبرنگاران و روزنامه نگاران را چه شده است که امروز برای رسانه ای کردن یک اتفاق که در یک گوشه کشور رخ داده دوباره نام یک شهر دیگر را بر سر زبان ها می اندازند؟ خبرنگار روزنامه فرهیختگان که برای اولین بار به انعکاس این خبر دست زده است بر اساس کدام رسالت نام یک شهر را دوباره به بدی بر سر زبان ها می اندازد؟ و بر اساس کدام تعهد 350 هزار نفر را دل آزرده و متضرر می سازد؟


اگر چهار سال پیش پرونده این اتفاق به طور ویژه مورد بررسی قرار گرفت و پس از گذشت پنج ماه چند تن از مجرمان به دار مکافات آویخته شدند علتش این بود که اهالی خمینی شهر حاضر به پنهان کاری در این جنایت نشدند و در اجتماعی عظیم خواستار محاکمه هر چه سریع تر خاطیان شدند تا این لکه ننگ هر چه زودتر از پیشانی شهری مذهبی با سابقه ای تاریخی و برخوردار از 2300 شهید، پاک شود اما چرا بی اخلاقی در فضای رسانه ای کار را به جایی می رساند که اکنون پس از چهار سال دوباره اسم شهر ما به چنین شکلی در میان مردم و در محافل و مجالس بچرخد و با آبروی یک شهرستان پر افتخار به راحتی بازی شود؟

 

آنچه از متن خبرها برمی آید دادستان کل استان قزوین به شدت پیگیر یافتن کسی است که برای اولین بار این موضوع را به گوش خبرنگاران رسانده است و روزنامه مذکور هم با دست به دامن شدن اساتید روزنامه نگاری و ارتباطات کشور دنبال اثبات حق خود در انتشار اخبار است اما ای کاش مسوولی از شهرستان، استان و کشور به پا می خاست و این روزنامه و همه خبرگزاری هایی را که کورکورانه و بدون اندکی اندیشه و تامل، بی کم و کاست به باز نشر اولین گزارش پرداختند تا مبادا در مسابقه چپاول مخاطب از گردونه خارج بشوند، می پرسید: به کدامین گناه نام شهری را که چهار سال پیش به شدیدترین شکل تاوان بی ایمانی و شهوت پرستی چند نفر از اهالی اش را پس داد و همچنان پس می دهد، دوباره در رسانه ها زنده کردید؟ گویی که این اتفاق برای اولین بار در طول تاریخ و در کل دنیا در خمینی شهر رخ داده است و در هیچ نقطه ای از دنیا و کشور خودمان تا کنون شاهد چنین اتفاقی نبوده ایم در حالی که هم زمان با وقوع این اتفاق ناگوار در شهر ما در چندین نقطه دیگر از کشور از جمله گرگان، کاشمر، خراسان و تهران اتفاقاتی مشابه رخ داده بود که به هیچ روی نه در همان زمان و نه بعد از آن و نه اکنون و همزمان با فاجعه قزوین رسانه ای نشد.

 

با کمال تاسف می گوییم که در دنیای امروز که اعتقادات و اخلاق هر روز بیش از پیش رنگ می بازد وقوع این اتفاقات در زیر پوست همه شهرهای دنیا به اشکال مختلف و با شدت و ضعف های متفاوت رخ می دهد و همین است که موجبات تعجب و اعتراض ما را فراهم می سازد که چرا از میان این همه شهر و این همه اتفاقات روزانه، تنها نام «خمینی شهر» بر سر زبان ها
می افتد؟! آیا هدفی جز بدنام کردن این شهرستان پرافتخار در کار است؟!