انتقال تمامی نیروها و تجهیزات اهدای خون شهر اصفهان به خمینی شهر

ارسال در خبر و گزارش

عزاداران حسینی خمینی شهر در دهه اول محرم بالغ بر 1700 واحد خون به نیازمندان اهدا کردند. مسوول روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان در اینباره به خبرنگار فرصت آنلاین گفت: تاسوعا و عاشورای امسال نیز طبق روال سال های گذشته تمامی نیروها و تجهیزات شهر اصفهان را به خمینی شهر منتقل نمودیم تا بتوانیم پاسخگوی مردم ایثارگر و نوعدوست خمینی شهر که برای اهدای خون خود مراجعه می کنند، باشیم. جعفری در پاسخ سوال ما مبنی بر اینکه چرا از تعداد اهدا کنندگان خون در خمینی شهر در مقایسه با سال های قبل کاسته شده است، گفت: مرکز اهدای خون خمینی شهر مهرماه امسال افتتاح شد و شهروندان می توانند هر روز برای اهدای خون مراجعه نمایند و همین از ازدحام اهدا کنندگان در این دو روز می کاهد. وی همچنین اجرای طرح «نذر خون» را که طی آن به افرادی که در دو روز تاسوعا و عاشورا نوبت اهدا به آنها نرسیده کارتی ارائه می شود تا در تاریخ دلخواه خودشان در بازه زمانی یازدهم محرم تا اربعین حسینی برای اهدای خون به مرکز خمینی شهر مراجعه کرده و خون خود را به نیازمندان اهدا نمایند، از دیگر دلایل کاهش میزان واحدهای اهدا شده در ایام تاسوعا و عاشوراعنوان کرد و افزود: بیش از هزار نفر در خمینی شهر کارت نذر خون دریافت کردند.


مسوول روابط عمومی اداره کل انتقال خون در ادامه از نیاز روازنه 350 واحد خون در کل استان خبر داد و گفت: یکی از محاسن آغاز به کار مرکز اهدای خون خمینی شهر این است که ازدحام برای اهدای خون به ایام تاسوعا و عاشورا منحصر نمی شود و مراجعه روزانه اهدا کنندگان به این مرکز تازه تاسیس به تامین با کیفیت تر میزان خون مورد نیاز، کمک بیشتری می کند.


وی همچنین افزود: از کل خون هایی که در کل استان در این ایام اهدا شده 97 درصد مربوط به آقایان و تنها 3 درصد از آن خانم ها بوده است و این در حالی است که میزان اهدا از جانب بانوان در زمان هایی به هشت درصد هم رسیده و دوباره کاهش یافته است. وی استقبال بانوان از اهدای خون را در استانی مثل کردستان 20 درصد اعلام کرد و گفت: در برخی کشورهای اروپایی سهم زنان از اهدای خون بالغ بر پنجاه درصد می باشد.


گفتنی است در روز دوم محرم که مرکز اهدای خون خمینی شهر منحصرا از خانم ها خون می گرفت تنها 15 خانم برای اهدای خون به این مرکز مراجعه نمودند. رضایی مسوول ستاد اهدای خون خمینی شهر مقارن شدن این روز با روز شیرخوارگان حسینی را از جمله دلایل این عدم استقبال دانست.