از دسته خردسالان تا طویریج ظهر عاشورا

ارسال در خبر و گزارش

دبیرستان متوسطه اول حکیم نظامی آدریان اقدام به برگزاری مراسم زیارت عاشورا در سه روز از دهه اول محرم نمود که در پایان با صبحانه از دانش آموزان پذیرایی می شد. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، دانش آموزان این مدرسه پسرانه همچنین صبح روز ششم محرم در قالب دسته سینه زنی در محل و همچنین در مسجد جامع به عزاداری پرداختند. صرف ناهار در مدرسه پایان بخش این برنامه بود. پیش دبستانی حکیمه نیز برای دومین سال با راه اندازی دسته در روز هشتم محرم در محل به عزاداری پرداختند. در پایان این برنامه نیز از خردسالان با ناهار پذیرایی شد.


استقبال اهالی محل از دسته جات افاغنه که برای اولین بار در این محل حضور یافته بودند، بسیار در خور توجه بود به گونه ای که موجب شد این دسته جات به مدت یک ساعت در گذر عاشورای آدریان به عزاداری بپردازند و با بدرقه گرم اهالی محل این گذر را ترک نمایند.


بر اساس همین گزارش شب تاسوعای محله آدریان امسال عطر شهدا به خود گرفت و اهالی با راه اندازی دسته سینه زنی به منظور گرامیداشت شهدای محل، یاد و خاطره این بزرگواران را زنده کردند.
مراسم طویریج اهالی آدریان بعد از نماز ظهر عاشورا و از گذر عاشورا تا بلوار امیرکبیر و برگشت مسیر که با جمعیتی بالغ بر دو هزار نفر همراه بود از دیگر مراسمی بود که برای دومین سال در محله آدریان برگزار شد.

گفتنی است لکه گیری معابر اصلی این محله و محل عبور دسته جات عزاداری در روز دوم و سوم محرم موجبات رضایتمندی و قدردانی اهالی این محل از شهرداری را فراهم کرد.Â