طبق فرموده قرآن خانه ای خانه است که محل آرامش و سکونت باشد

ارسال در خبر و گزارش

این هفته نماز جمعه خمینی شهر به امامت امام جمعه موقت حجت الاسلام و المسلمین تمنایی برگزار شد. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین حجت الاسلام و المسلمین تمنایی در خطبه های این هفته با اشاره به روز خانواده خطاب به نمازگزاران گفت: مهمترین بنیان و تجمع در اسلام خانواده است. برای خانه و خانواده ارزش قائل شوید و ناراحتی هایتان را به خانه نیاورید. زن و شوهر در مقابل هم ناراحتی هایشان را بروز ندهند و مشکلات را فراموش کنند. طبق فرموده قرآن خانه ای خانه است که محل آرامش و سکونت باشد. بددهنی و بداخلاقی و خدای ناکرده دعوا در خانه جایگاهی ندارد.


خطیب موقت جمعه ضمن تأکید بر اینکه در هر حال بازنشستگان باید محترم شمرده شوند، گفت: بازنشستگی بعد از 30-25 سال یعنی دیگر سر آن کار نمی روی و باید در کاری دیگر مشغول شوی نه اینکه گوشه خانه بنشینی و فعالیت مفید نداشته باشی. بازنشستگی به معنای خانه نشینی را کسی قبول ندارد و درست نیست. مرد باید در بیرون خانه کار و تلاش کند حتی اگر پولی هم به دست نیاورد.


وی با اشاره به هفته پیوند اولیا و مربیان گفت: این درست نیست که در طول نه ماه تحصیلی پدر و مادر حتی یک بار هم به مدرسه فرزندشان سری نزنند. باید به مدرسه سر بزنید، در انجمن اولیا و مربیان فعال باشید، ارتباط مرتب و تنگاتنگ داشته باشید. اینها لازم است.


امام جمعه موقت سیاست بدون تقوا را از مسلمانان ندانست و گفت: اگر رئیس دولت یا دیگر مسؤولان اهل تقوا نباشند و نفاق پیشه کنند، به درد نمی خورند. مسؤولان نباید به مردم دروغ بگویند. باید صداقت داشته باشند همانگونه که امام راحل(ره) صداقت داشت و اکنون مقام معظم رهبری این گونه است. اگر مردم از مسؤولان صداقت ببینند حاضرند مال و جانشان را فدا کنند. یکی از مهمترین دلایل پیروزی امام زمان(عج) در جهان هنگام ظهور اینست که صداقت دارد و خودش نیز در میدان حاضرست.


حاج آقا تمنایی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: ملت ایران در مسائل سیاسی یک راه را انتخاب کرده و آن خط امام راحل(ره) است. تا دیروز پشت سر امام(ره) حرکت می کرد و امروز پشت سر مقام معظم رهبری. اگر شما هم در مسیر ایشان حرکت کنید پیروز و موفق خواهید بود اما اگر کسی از مسیر امام و شهدا و مقام معظم رهبری فاصله گرفت، ملت او را محکوم می کند.