«نبرد دیروز جنگ امروز» در خمینی شهر افتتاح شد

ارسال در خبر و گزارش

به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضوربیش از دوهزارنفر از مردم خمینی شهر نمایشگاه بزرگ فرهنگی ، نظامی نبرد دیروز ، جنگ امروز به مدت 4 روز در خمینی شهر افتتاح شد .


فرمانده سپاه ناحیه خمینی شهر درگفتگو باخبرنگار فرصت در خمینی شهربا بیان اینکه هرساله برنامه های هفته دفاع مقدس به روش سنتی اجرا می شد گفت: امسال این نمایشگاه با همکاری وبه همت، فرمانداری، شهرداری و شورای شهر وبسیجیان و سازمانهای دولتی برای اولین بار وبه عنوان یک حرکت نو برپا شد .


سرهنگ حمید مرادی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با مسئولین شهرستان برای برگزاری این نمایشگاه گفت:هدف اصلی برپائی این نمایشگاه انتقال فرهنگ ایثار وشهادت و دستاورهای دوران دفاع مقدس به نسل امروز بود .


وی افزوذ: تلاش دراین نمایشگاه با همکاری یگانهای رزمی و نظامی استان ادوات سنگین ، نیمه سنگین دفاعی و نظامی از لشکرهای 8نجف اشرف ، لشگر امام حسین و توپخانه 15 خرداد تامین و وارد خمینی شهر شد .


سرهنگ مرادی افزود: ازجمله ویزگیهای نمایشگاه امسال برپائی 18 غرفه فرهنگی و مذهبی و با موضوعات تهاجم فرهنگی دشمن توسط حوزههای مقاومت بسیج شهرستان می باشد .


فرمانده سپاه ناحیه خمینی شهر تاکید کرد : تلاش شد در برنامه امسال از برنامه جنبی از جمله خاطره گوئی ، جلسات معرفتی و بصیرتی واستفاده از سخنرانان و راویان مشهور کشور واستان برای خاطره گوئی مباحث دوران دفاع مقدس به مدت 4شب و متناسب با شرایط روز کشور استفاده شود .


وی با تشکر ازشهرداری و شورای شهر خمینی شهربرای حمایت مالی و مکان نمایشگاه گفت:مسئولین شهرستان و نهادی مختلف خدماتی و اجرائی همکاری همه جانبه ای با ما در برپائی این نمایشگاه داشتند .


وی با اشاره به نقش پرنگ رشادتها و جان فشانی شهداء ، رزمندگان ومردم شهرستان خمینی شهر در دوران دفاع مقدس گفت: بر گزاری این گونه برنامه ومراسمات ادای دین و مسئولیت نسبت به ایثارگری شهداء ورزمندگان ومردم همیشه در صحنه خمینی شهر خواهد بود .


به گزارش خبرنگارفرصت اولین شب برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس خمینی شهر با استقبال و حضور بی نظیر مردم از جمله جوانان و نوجوانان روبرو شد .
در برپائی این نمایشگاه نیروهای بسیجی ونوجوان وجوان نقش پررنگی داشته با برگزاری غرفه فرهنگی و تبلیغی اطلاع رسانی خیلی خوبی از دستاوردهای دوران دفاع مقدس از طریق عکس، پوستر، کتاب ونرم افزار انجام شد.


برگزاری برنامه های شبانه دیدار با یادگاران دفاع مقدس، مدافعان حرم، گرامیداشت شهدای زن وکودک وگردهمائی هئیتهای مذهبی شهرستان خمینی شهر از جمله برنامه جنبی و مهم این نمایشگاه می باشد که در شب های آینده برگزار خواهد شد.
تصاویر این نمایشگاه در بخش گزارش تصویری قابل مشاهده است.